lördag 5 mars 2016

Helgplaner & veckosummering #9 Tips på blogg, bio & läsa ikapp

Glad lördag på er!

För en gångs skull skriver jag faktiskt ett inlägg rätt så tidigt, och inte mitt i natten som det brukar bli ... idag har jag inte hunnit göra så mycket, mest äta frukt och klick mig in på finlanssvenska bloggar jag inte följer. Hittade dock en ny jag började följa! Söstra mi, heter den - redan namnet är ju för härligt. :') Jag tror hon läser litteraturvetenskap och bloggar om böcker hon läser, texter hon skriver och saker hon gjort. <-- Kolla in hörrni!

Igår lyssnade jag på senaste avsnittet av den eminenta podcasten Den fantastiska resan. Avsnittet var en dag för senat så jag var orolig att det inte skull komma nåt alls den här veckan men det kom det och jag lyssnade så fort jag såg det! Blir SÅ glad av att lyssna på dem.

Så såg jag på Game of Thrones! Och det vet ni ju vad jag tycker om.

Vad jag ska göra idag, då? Jag ska gå på bio! Hoppas jag iallafall. Jag är ganska säker. De visar Den snälla dinosaurien i min by så då tänkte jag passa på att gå och se den med typ alla mina syskon. Tror den är fin.

Annars har jag nog inte så mycket planerat för idag eller imorgon. Borde skriva en månadsrapport och filma en video men annars är det nog inte så mycket. SKÖNT JUE.

Och LÄSA tänkte jag försöka göra! Just nu håller jag ju på med Laini Taylors Blod & stjärnstoft så den hoppas jag komma igenom. Den går rätt så snabbt att läsa så det borde inte vara en omöjlighet bara jag inte fastnar i GoT. Efter den tror jag jag fortsätter med Uppstigandet eller Tredje principen. Så kanske jag läser högt för brorsorna i någon av böckerna jag lånade i veckan - mer om dem i video, förhoppningsvis. :-)

Ha en fantastisk lördag så hörs vi snart igen! Någon som sett Den snälla dinosaurien - tycke, tankar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar