lördag 5 mars 2016

Februari

Februari är över och det har redan varit mars i nästan en vecka - dvs månadsrapportsdags!
~
Sommarboken - Tove Jansson (3.5/5)
Billie: Avgång 9:42 till nya livet - Sara Kadefors (3/5)
Jane Eyre - Charlotte Brontë (4/5)
Mademoiselle Oiseau kommer tillbaka - Andrea da La Barre de Nanteuil & Lovisa Burfitt (4/5)
~
Antal lästa böcker: 4 st
Antal lästa sidor: 1065 st
Omläsningar: -
Antal manliga/kvinnliga: 0/5
Kvar i olästhögen: 94 st  (95+3-4)
Övernaturliga inslag: finns surrealistiska saker i Mademoiselle Oiseau kommer tillbaka.
Påbörjade serier: en
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): en
Avslutade serier:  -
Antal recenserade böcker: ingen av ovanstående men två från innan.
Fådda/köpta böcker denna månad: 3 st
Lästa recensionsex: 3 st
Lästa bibliotekslån: noll
Lästa e-böcker: inga
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: Sommarboken är ju en novellsamling och Mademoiselle är en bilderbok.
Böcker som påbörjades i februari/tidigare men inte lästes ut: Tredje principen, Blod & stjärnstoft samt Uppstigandet.
Månadens snyggaste:
Bästa bok: Kanske Mademoiselle Oiseau kommer tillbaka, även om Jane Eyre också är riktigt bra.
Största överraskning: -
Största besvikelse: Jane Eyre, faktiskt. Den var ju inte så fantastisk som jag hade velat.
Spännande saker som hänt under den här perioden: Inte så mycket, det har varit prov och Gamlas dans och penkkis och jag har hittat en massa bra musik och kollat på Reign. Men mer om det i rapporten om musik, film & tv.
Hur det gick med planeringen: Sådär. Jag kom inte ikapp med alla recensioner (har dock inte heller supermånga oskrivna just nu), jag läste endast ett av de rec-e jag fick och jag beställde ingenting från rean ... (än är det ju inte helt frö sent :P) Men jag läste ut Jane Eyre och jag skrev ju att den kan bli allt jag hinner med, vilket den nästan blev. De andra böckerna jag läste är ju superkorta.
Planer inför mars: Att läsa så mycket jag känner för och skriva ikapp recensionerna. Hoppas läsa slut de böcker jag har påbörjade men sätter inga konkreta mål för det blir bara stressigt.

Hur såg årets kortaste månad ut för er då?

2 kommentarer:

  1. Känner lite som du kring Jane Eyre, inte så bra som jag hade önskat. Men tror jag ska läsa om den om några år. Annars så var februari en bra läs månad. Läs pepp till dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tror att det nog är en bok som kan växa efter hand och som man kan ha större behållning av som lite äldre :) kram!

      Radera