torsdag 3 mars 2016

Bokbloggsfrågan vecka 9

Vet ni vad jag har gjort idag? En hel del kul. Bl a hållit ett 25 minuter långt föredrag om Jane Eyre och Charlotte Brontë. Jag tyckte det var kul - vet inte om klassen so var tvungen att lyssna tyckte det var lika trevligt, dock ... Annan grej jag spenderat min tid på: att lyssna på senaste avsnittet av Flora & Fridas podcast! De snackar vegetarism och veganism. Lyssna vetja! Jag är ju vegan, ish. Så jag tycker det är superintressant.

Tredje roliga grejen värd att nämna: idag såg jag och syster *äntligen* de två första avsnitten av Game of Thrones season 3! Älskar den serien väldigt mycket. Så pepp på att ha så många avsnitt framför mig! Veckans Shadowhunters har jag dock inte riktigt hunnit med, trots att jag nämnde att jag tänkte se på det i senaste inlägget ... vilket jag faktiskt började med, men sedan kom annat emellan och Olivia ser inte på det så då såg vi ju hellre på GoT tillsammans.

Men det jag främst tänkte fokusera på i det här inlägget var ju då veckans bokbloggsfråga! Som lyder: Vilken typ av blogginlägg tycker du är roligast att läsa hos de bokbloggar du följer (recensioner, svar på utmaningar, listor, fakta, boknyheter, personliga inlägg, temainlägg eller vad det nu kan vara)? Och vilken typ av blogginlägg tycker du själv är roligast att skriva?

Alltså - jag gillar det mesta om skribenten har en personlig, egen stil och känns ärlig. Jag följer väldigt många bloggar och helt ärligt läser jag definitivt inte allt, jag hinner helt enkelt inte, men vissa bloggar läser jag ändå i princip allting på. Oavsett vad det handlar om.

Jag gillar inlägg om boknyheter eller "status"uppdateringar där bloggaren skriver om vad hen vill läsa till näst elelr håller på att läsa och liknande. Ibland gillar jag att läsa recensioner, men bara om språket sticker ut på något vis eller jag är intresserad av boken/har läst den. T ex recensioner på deckare hoppar jag så gott som alltid över ...

Inlägg om en fundering/analys/debatt tycker jag också kan vara intressanta väldigt ofta! Och book hauls är ju alltid kul. Men ja, blandat, helt enkelt. :-)

Själv tycker jag nog ändå allra mest om att skriva recensioner, om det blir bra. Vilket är det jag typ MINST gör nu för tiden eh ... mina recensioner är ju ofta rätt så långa, så de tar ett tag att pussla ihop. Därför kräver det ju att jag ska ha den tiden för att jag ska sätta mig ner och skriva, därför har det blivit lite skralt med recenserandet på sista tiden. Inlägg som det här tycker jag också är rätt så roligt, som handlar om det ena och det andra, inlägg där jag få lufta mig lite, liksom. De tar inte heller särskilt länge att skriva, och ni verkar gilla dem så det är ju win win på alla sätt!

Vilka inlägg tycker ni mest om att läsa och skriva?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker om att läsa om allt som är bokrelaterat, men kanske speciellt andras recensioner på böcker man själv har läst :)

    SvaraRadera
  2. jag både gillar att skriva recensioner och läsa recensioner mest :) Men book hauls och TBR inlägg är väldigt kul att läsa med :)

    SvaraRadera