fredag 11 mars 2016

Helgplaner & veckosummering #10 Rescue Race, podcasts och bio

Tja!

Borde verkligen sova för måste stiga upp SÅ tidigt imorgon. Men efter som jag högst antagligen inte kommer ha tid till att skriva det här imorgon heller så gör jag det nu iallafall.

Idag har varit en händelserik dag - jag har gjort ett prov, varit på bio i Helsingfors och läst ut en bok. Jag och två vänner såg How to be single - lättsam, samtida film om ett gäng unga kvinnor. Gillade att den var så 2016 och att den verkligen försökte krossa klyschor. Tyckte inte den lyckades till 100% men var ändå rolig och fin film. Saker jag ogillade var t ex överkonsumeringern av alkohol. Fick lite Love Actually och New Year's Eve vibbar, rekommenderar gärna. :-)

På tåget läste jag de sista kapitlen i Blod & Stjärnstoft av Laini Taylor. Läste alltså inte ut den förra veckoslutet, men nu tog den iallafall slut. Imorgon kommer jag nog inte läsa särskilt mycket för ska på Rescue Race som tar typ hela tiden - en sorts tävling där man gör olika uppgifter relaterade till FBK i en stad. Tror jaaag ...

De som följer mig på instagram vet nog att det på söndag börjar ett nytt read-a-thon - #slaythatseries. Jag kommer försöka delta men är inte helt säker på vad jag kommer börja med. Antingen Tredje principen eller Gudar & Monster.

Idag fick jag även hem mitt bokreapaket så tror jag kommer försöka spela in en video samt redigera en som borde ha kommit upp för cirka två veckor sedan.

Under veckan har jag även lyssnat på en hel del podcasts - Flora & Fridas, som vanligt och Den fantastiska resan. Som vanligt. Tyckte Flora & Fridas avsnitt var extra bra den här veckan faktiskt! Och idag lyssnade jag på Broderskeppets avsnitt med Flora & Frida. Det var supermysigt! Tror jag ska börja lyssna igenom deras avsnitt. Och juste! Jag lyssnade på Zara Larssons sommarprat också! Det var bra, lite stelt kan jag tycka om man jämför med hur avslappnad hon är med Noel, men fint och bra och så iallafall.

Jag kämpar förresten med en recension på Gudarna för tillfället. Det går inge bra. Blir så himla missnöjd med allt jag skriver om den och vill bara rader hela skiten. Tror jag låter texten ligga ett tag till, kanske skriva om M varken mer eller mindre emellan. Får se. Känner dock att det kommer vara lika med den ... vad brukar ni göra när ni känner att inget blir bra?

Podtips? Någon som sett How To Be Single? Vad har ni fr planer för veckoslutet och hur var er vecka?

2 kommentarer:

  1. En hög med poddtips finns i ett inlägg på min blogg faktiskt idag :D

    SvaraRadera