lördag 20 februari 2016

Helgplaner & veckosummering #7

Den här veckan har varit helt okejig. Eller typ bra på många sätt men inte superb. Och idag steg jag upp redan typ vid nio så yey lovet börjar bra! Under veckan har hursomhelst detta hänt:

  • Jag såg sjätte avsnittet Shadowhunters. Det var inte så hemskt, faktiskt. Jace och Clary är fortfarande stela och så men det går åt det bättre hållet! :-)))
  • Jag lyssnade på Den fantastiska resans nyaste avsnitt - och ugh det var så kort igen! Men älskar att lyssna på dem så aja ...
  • Lyssnade också på Flora & Fridag nyaste! De pratade om gymnasiet! Tänkte att det skulle passa mig superbra för måste ju söka om typ två veckor. Men ... de pratade så himla lite om hur det ÄR? Blev lite besviken på det faktiskt, de pratade mest om minnen och hurdana DE var. Även om det också var mysigt att lyssna på det så var det liksom inte riktigt vad JAG ville ha ... :-P
  • Jag har hittat ett nytt favvoband! Eller vet ju inte riktigt än, men gillar dem supermycket just nu. De är iallafall - The Lumineers! Tycker så himla mycket om att lyssna på deras musik.
  • Mindre kul saker är ju eh, provläsning. Men jag TROR att provet gick bra!
  • Så var det PENKKIS på torsdag - dvs bänkskuffardagen - i min skola. Var faktiskt rätt så roligt i år för ABIna hade gjort videon till typ alla lärare de haft där de imiterade dem.
  • Mitt humör har varit lite upp och ner den här veckan. Har varit rätt så trött och helt enkelt not in my best mood ... men nu ...
... är det SPORTLOOOOOV!!!  

Okej, sport-delen är jag väll inte så överhypad för - men LOV-delen! Woop woop! Nu ska jag vila, läsa, kanske gå på bio, fira att jag fyllt 16 (ja, över en månad i efterskott, men det har liksom gått så fort?) och stirra på Netflix. Tänkte också ha någon sorts läs-a-lot, men mer om det i ett eget inlägg ...

Nu, de resterande dagarna av den här veckan, tänkte jag läsa Jane Eyre. Har äntligen kommit någon vart i den och den börjar bli helt okej. Så kanske jag läser i någon middle-grade, får se.

Har du kanske också sportlov? Vad har du för planer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar