söndag 14 februari 2016

Bokbloggsjerka 12 - 15 februari

Nu är vi två veckor in i februari och det är dags för jerka. Dagen har gått åt till att bråka med Youtube - för nej, det går definitivt inte snabbt för mig att ladda upp videon hur jag än försöker - samt göra läxor. Mycket mer än så har jag faktiskt inte gjort, än så länge ...

Den här veckans fråga står Lotten för, hon undrar om vi har några exempel på hur man kan inspirera barns läsande.


Alltså nja, inte direkt. Men A och Ö tycker jag ändå är att man absolut inte ska tvinga fram ett läsande barn. Det är viktigt att tänka på barnet och inte sig själv när man tipsar om böcker och väljer vad man ska läsa för hen. En annan sak jag har märkt är att film och tv också kan vara en väg till böckerna, om filmen/serien har en bokversion alltså. Min lillebror har tex fått upp ögonen för Harry Potter genom filmerna först! :-)

1 kommentar:

  1. Nej, alla människor gillar inte att läsa. Något som är nog så viktigt att tänka på.

    SvaraRadera