fredag 8 januari 2016

Helgläsning #1 Fantasy

Hej på er!

Nu är jag hemma igen efter andra skoldagen 2016 - SÅ skönt att få ha veckoslut nu. På sätt och vis är det faktiskt rätt så skönt att komma in i rutinerna igen, det blir liksom mer gjort då.  Och jag ÄLSKAR när jag får saker gjort.

Annat jag gjort i veckan: blivit supersnorig. Påriktigt. Hatar det! Och näsan blir så himla svidig och röd när jag snyter mig all the time. >.< Såg förresten ut Pretty Little Liars säsong 4 igår. Det är väldigt spännande för tillfället! Men jag har inte säsong till mitt förfogande prick nu ARGH ...

Annat som hänt? Inte så mycket, faktiskt. Jag har läst väldigt lite ... men nu kommer veckoslutet och då kanske jag får tid! Vad har ni gjort i veckan?

Helgens läsning kommer antagligen bestå av Blod & stjärnstoft av Laini Taylor och Askfödd av Sabaa Tahir.

Är på sådant himla fantasyhumör för tillfället! Blod & stjärnstoft har jag kommit en bit i och tycker om den något otroligt hittills. Zuzana! <333 Okej, ärligt så minns jag cirka noll från ettan så jag tror jag borde försöka hitta någon sammanfattning på nätet men ja, bra är det för det.

Askfödd har jag inte kommit så långt med, har bara läst den i bussen en gång men åh! Gillar redan. Får väldigt stora Röd drottning-vibbar? Har blivit väldigt pepp på den på sista tiden och fick den som e-bok av förlaget alldeles nyligen. Såg att den är väldigt tjock och gillar inte direkt omslaget så känns faktiskt helt okej att läsa som e-bok!

Det är nog dessa som främst kommer få hålla mig sällskap. Och vet ni: båda har karta i början!!!!! *insert en hel hög hjärtemojis* Älskar kartor. Det är dock en grej som är sämre i e-boksformat men men, man kan inte få allt här i världen ...

Vad ska ni läsa i helgen?

3 kommentarer:

  1. Hejhej!
    En fråga, HUR lyckas du få in ett recex i mobilen? Har också fått som E-bok av Wahlatröms, dvs till Askfödd bloggstafetten. VILL inte behöva läsa genom min dator ... Så tacksam för svar snälla du <333 har förövrigt en IPhone 5s, det kanske gör det hela svårare? Får annars prata med förlaget ... // kram kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Hannah!
      Förstår verkligen ditt problem, HATADE att få e-böcker som rec-ex när jag inte kunde läsa dem på telefonen än. Jag har en tab med Android system, och på alla Androids mobiler/plattor tror jag Google play böcker finns installerat från början. Så ja, att du har en iPhone KAN absolut göra det svårare men jag tycker att det borde finnas någon liknande app för ios-telefoner?.. har du testat att ladda ner dem då du är på din mobil? För det är så jag gör och då sparas de automatiskt som filer jag kan läsa i Googles e-boksläsare.

      Hoppas du fick ett svar!

      Kramar! :D

      Radera
    2. Tack för snabbt svar!

      Jag fick kika på google (vilket jag gjort innan men inte hittat) och nu är de överlagda! Jag försökte ladda ner rec-exet på mobilen, men själva det funkade inte för mig överhuvudtaget. (det kom upp nått fel-meddelande när jag klickade på nerladdningslänken) Men jag laddade ner boken på min dator, fixade och trixade ett bra tag med iTunes (de hade ju bytt namn på en rad massa grejer), och har nu synkroniserat in dem i appen iBooks på mobilen. >.< Så yay! Älskar när jag lyckas med en massa tekniska grejer. Som smågrejer i ens bloggdesgin o allt, en sådan kick!

      Kram till dig! :D

      Radera