måndag 25 januari 2016

Bokbloggsjerka 22-25 januari

Jerkan hanns inte med igår, så då får det bli idag istället! Den här gången undrar Annika om jag har några favoriter vad gäller böcker som baserats på film/tv-serie eller film/tv-serie som baseras på bok.

Ärligt talat känner jag nog inte till en enda bok som baseras på film eller tv, förutom då Disneys barnböcker. Men film och tv-serier baserade på böcker finns det gott om!

Till mina favoriter baserade på böcker hör bl.a. Perks of Being a Wallflower, Hungergames-kvartetten, Harry Potter-filmerna, Gossip Girl, Les Misérables (som baseras på en musikal som baseras på en bok ..?) och The Fault in Our Stars. Vampire Diaries gillar jag också hittills, den är ju *från början* baserad på böcker.

Det får bli mitt korta svar för idag - vilka filmer eller tv-serier som baseras på böcker gillar ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar