onsdag 2 december 2015

Top Ten Debut Books I'm Looking Forward to in 2016

Det är dags för topp tio tisdag igen! Egentligen var det dags i går, men då hann jag inte med. Så vi tar det idag istället! Temat är alltså debutböcker en ser fram emot 2016 och helt ärligt har jag cirka noll koll. Eller allt jag har någorlunda koll på är de svenska förlagen, så jag har valt att också ta med författare som debuterar på svenska nästa år (t. ex. Sarah J Maas). Men det finns faktiskt relativt många helsvenska debuter med, som jag ser fram emot! Låt oss kolla.
8. M varken mer eller mindre av Petra Backström - jag har noll aning m vad det här kan vara men det är en ungdomsroman utgiven av rabén&sjögren så jag håller tummarna.
7. Om jag var din tjej av Meredith Russo - har heller ingen aning om vad det här är, den har inte ens kommit ut på engelska än! Ges ut av Lavender Lit, så därför tror jag det är bra. Inget omslag och ingen handling finns dock, men det KAN ju absolut vara min nästa favorit!
6. Jag lever, tror jag av Christine Lundgren - okej om jag copy+paste:ar förklaringen till åttan?
5. Askfödd av Sabaa Tahir - megahypad. Skitfult omslag. Jag måste iallafall testa.
4. Glastronen av Sarah J Maas - superhypad. VERKAR SÅ SJUKT HIMLA BRAA AHDKFOJÅGHBJLDAJGK!!!
3. Vattnet drar av Madeleine Bäck - okej såå: jag älska omslaget. Typ svenskt skräck/fantasy/något? Författaren började följa mig på instagam så jag följde tillbaka och vips är jag supernyfiken på hennes bok.
2. Du, bara av Anna Ahlund - jag trooor den ska komma ut i maj men det finns inget omslag och ingen sida på Adlibris så jag är jätteorolig! Pepp, dock.
1. Gudarna av Elin Cullhed - helt ärligt? Noll aning om vad det här är. Men ändå blev jag så jäkla lycklig när jag såg att den skulle komma ut! Typ pga ... omslaget? Beskrivningen? *som jag inte minns ...*
Det var alla debuter jag ser fram emot 2016, någon du vill läsa extra mycket?

1 kommentar:

  1. Du, bara kommer i maj, du behöver inte oroa dig. Peppen är definitivt skitstor! (Jag har ju läst manus och jag kan säga att du har en *riktig* pärla att se fram emot!)

    SvaraRadera