onsdag 30 december 2015

En svacka

Jag befinner mig i något av en svacka för tillfället. Jag tror det beror på en blandning av att jag inte har fler säsonger Game of Thrones för tillfället, det är lov, jag har FEMTON inlägg jag borde få upp på kort tid om det ska bli som jag vill (jag vet, det är inte livsviktigt. Men ändå!), jag har inte läst något på evigheter (okej JA, jag läste ut Dash & Lilys utmaningsbok igår. Men att den är typ allt jag läst i december?!? (De två andra har jag lyssnat på --> inte alls lika svårt att göra. Intalar jag mig.)), jag borde göra SKOLarbeten under LOV och sista Downton Abbey-avsnittet NÅGONSIN sänds nästa veckas tisdag. Och så är det ju det där med att det plötsligt ska bli 2016? Det känner jag mig lite deppig över. Då fyller jag 16, liksom. SÅ konstigt. Men ändå kommer det ju inte ha någon skillnad. Det är bara ett årtal. Och jag har inte gjort NÅGOT under 2015. Nej eller hur. Ingenting.

Jag vet ju att jag egentligen gjort en massa roliga saker under det snart gångna året, men det når inte in. Och snart är det slut. Och jag vet inte - jag orkar bara inte med hela alltihopet för tillfället.

Jag bara längtar efter säsong tre av GoT. Och vill läsa både Champion, Blod & stjärnstoft, Odinsbarn, Ett folk utan och all annan high-fantasy jag råkar känna till på samma gång för vill ha en sådan där JÄDRAR VILKEN BOK!-upplevelse som jag tycker att nästan bara Den unga eliten gett mig i år. Längtar efter Rosensällskapet så det gör ont.

Jag befinner mig ju också "between books" för tillfället, eller jag läser typ tre böcker (once again ...) men känner inte riktigt för någon av dem. KAN hända att jag kommer återvända till Harry Potter, än en gång. För det är det hemvana för mig, i bokens värld. Fantasy känns rätt så hemvant överlag, är nog därför jag får sådan fantasyabstinens ibland. Tror jag ska plocka upp någon av dem jag nämnde innan, ska ge dem en chans iallafall.

Det här inlägget har egentligen noll innebörd eller mening, förutom kanske för mig. Det kändes skönt att få skriva av sig lite och kanske få någon respons. Snart ska jag ta tag i allting, marathon-skriva inlägg och läsa så ögonen blöder. Men tills nu blir det mest inlägg om vad jag tänker och gjort, för det är allt jag VILL och orkar skriva om. Hoppas ni har det bra, vi hörs snart igen! Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar