onsdag 11 november 2015

Top Ten Book Book-To-Movie-Adaptations I'm Looking Forward To

Hallå!

Nu är det inte tisdag, så även denna vecka blir det en Top Ten Wednesday. Men det gör väll kanske inte så mycket? Veckans tema var än en gång halvt valfritt och jag har valt att lista topp tio bok-till-film-adaptations jag ser framemot. Dessa ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning!
  • Beauty and the Beast med EMMA WATSON OCH DAN STEVENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Looking For Alaska verkar ju bli av nu igen. Eller? Har för mig att man pratat om den innan också, men det blev det inget av. Men nu när John Greens andra böcker blivit sådana succéer som film måste man ju testa den här med.
  • The 5th Wave med Chloë Grace Moretz är det inte länge kvar till nu! Storgillade ju boken så ser framemot denna.
  • Legend - ska detta bli av eller ej? Ingen vet. Har ju pratats om sedan första delen kom ut på svenska (2013), minst! Skulle så himla gärna se det hända, men samtidigt - vilka är oddsen för att filmatiseringar blir lika bra som Hungerspelen? (Rätt så låga - I'm looking at you, Divergent.)
  • Shadowhunters är jag faktiskt superpepp på! Även om det verkar som att de inte kommer följa böckerna så bra ... nåja, addictive serier är jag aldrig den som säger nej till.
  • Miss Peregrine's Home for Peculiar Children har jag inte läst men hört väldigt mycket gått om. Den ska produceras av TIM BURTON!! Blir antingen superbt eller ... not so much superbt.
  • His Dark Materials-tv-serien, javisst, Philip Pullmans mästerverk ska bli tv-serie den med efter att ha floppat som film! (Verkar trendigt, detta ..?) Och jag är så pepp jag vill dö.
  • NÄSTA VECKA SMÄLLER DET! MOCKINGJAY PART 2!!!!! Och jag har inte vågat kolla trailern ordentligt än.
  • Är. Så. Himla. Glad. Över att Fantastic Beasts and Where To Find Them händer. Allt som levandegör den världen lite mer är välkommet i mitt liv.
  • Slutligen: Jellicoe Road. Jag är superrädd och jättepepp. Tror den kan bli fantastisk som film - men OM INTE?!?!



Vilka kommande filmer, baserade på böcker, ser ni framemot?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar