tisdag 10 november 2015

Recensionsveckan - hur gick det?

Jag ÄR ju dålig på att hålla sådant jag lovar, här på bloggen. Det borde ju vara ett allmänt känt faktum vid det här laget. Förrförra veckan vankades recensionsvecka - en recension varje dag! sa jag. Blev det så? Låt oss ta en titt! Såhär såg min planering ut:

tisdag - Jag ger dig solen av Jandy Nelson
onsdag - Röd drottning av Victoria Aveyard
torsdag Släppa taget av Katarina von Bredow
fredag - Jag och Earl och tjejen som dör av Jesse Andrews (helt säkert)
lördag - Half Bad: Ondskans son av Sally Green
söndag - Djupa Ro av Lisa Bjärbo
måndag - Kanske ihop av Johanna Lindbäck (+ månadsrapport, antagligen)
tisdag - Sagan om Turid: Kungadottern av Elisabeth Östnäs (+ Top Ten Tuesday)
onsdag - När hundarna kommer av Jessica Schiefauer

Såå ... allt gick väl på tisdag, både TTT och recension kom upp. På onsdag forsatte det fint och två inlägg kom upp, varav det ena var recension på Röd drottning, som utlovat. På torsdag publicerade jag OCKSÅ den recension jag planerat! Alltså gud, jag är ju imponerad över att ha klarat det såhär långt?!? På fredag var det bloggstafett så jag hade inget annat val än att publicera ett omdöme om Jag och Earl och tjejen som dör. På lördag hann jag inte med. Jag var sjuk och på höstdagar och hade inte hunnit tidsinställe, så inget skrev jag om Half Bad. Men på söndag! Då skrev jag igen och då fick ni läsa vad jag tyckte om Djupa Ro. På måndag spred jag glada nyheter och skrev om Kanske ihop. Men sen ... sen gick det inte mer och Kungadottern skrev jag först om på torsdag. När hundarna kommer har jag ännu inte skrivit om. Tiden går så jädrans fort jag hinner inte med!?!

Men jag är supernöjd. Av nio planerade recensioner skrev jag sex. Plus en några dagar efter. Nu har min böcker-att-skriva-om-hög minskat REJÄLT och jag känner mig så stolt. ˆ-ˆ Det här funkade väldigt bra för mig, det blev som en liten puff, en puff jag definitivt behövde. För tillfället har jag tre (snart fyra) recensiner på lager i hjärnan - snart får ni nog läsa dem med!

Vilka erfarenheter har ni av recensionsveckor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar