söndag 6 september 2015

augusti.

Har ju blitt dags att wrappa upp augusti! Herre vad snabbt tiden går!?
˜
Jag ger dig solen - Jandy Nelson (5/5)
PAX #2 Grimmen  Åsa Larsson & Ingela Korsell (4/5)
Majken #2 Kanske ihop - Johanna Lindbäck (4.5/5)
Som eld - Sara Lövestam (3.5/5)
Hälsningar från havets botten - Christina Lindström Anderson (4/5)
˜
Antal lästa böcker: 5
Antal lästa sidor: 1056 st
Omläsningar: -
Antal manliga/kvinnliga: 0/6
Kvar i olästhögen: 59 st (57-3+5)
Övernaturliga inslag: två
Påbörjade serier: zero
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): två
Avslutade serier: noll
Antal recenserade böcker: Ingen av ovanstående men tre andra
Fådda/köpta böcker denna månad: Fem rec-ex har jag fått
Lästa recensionsex: 2 st
Lästa bibliotekslån: två
Lästa e-böcker: två
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: Bilder finns i Grimmen
Böcker som påbörjades i augusti men inte lästes ut: Sommarboken finns kvar från juli, så också Stenänglar. Mylingen är ny för augusti!
Månadens finaste:
Bästa bok: Jag ger dig solen! <3333
Största överraskning: Hälsningar från havets botten! Gillade MYCKET.
Sämsta bok: alltsååå Som eld har ju lägst betyg men SÄÄÄMST?
Största besvikelse: Som eld faktiskt, här med. För den var bra och språket var snyggt men jag KÄNDE liksom cirka inget? Hade väntat mig så mycket mer än vad jag fick.
Spännande saker som hänt under den här perioden: Skolan har börjat! Jag har börjat kolla på Dawson's creek - ah, älskar! Och femte säsongen Downton Abbey finns på Netflix <33333333! Har planerat BOKMÄSSAN, gått kvällsprommisar, tänt doftljus ... typ så? Älskar hösten!
Hur det gick med planeringen: FÖR EN GÅNGS SKULL kunde jag faktiskt förutspå att bloggen skulle stå tom. Är dock ledsen över det och mer stressad än någonsin över listan med inlägg att skriva ... näe, skämta, har faktiskt börjat få upp farten nu!
Planer inför september: BOKMÄSSAN!!! FATTAR NI BOKMÄSSAAAAAN!!!!! Så har jag prao två veckor. *skönt* Men alltså på läsfronten? Tyyp ... Half bad, Vit som snö, (M)ornitologen, När hundarna kommerDe odödligas sång och Djupa ro står nog högst upp.
SEDDA FILMER OCH TV-SERIER
Not another teen movie typ ångrar jag att jag såg. Så himla dålig. Lite roligt när man känner igen grejer från filmer men mestadels fånig. (4/10)
13 going on 30 hade jag väntat mig mer av. Den var såcharmig men cokså hemskt förutsägbar. (6/10)
Blast from the past hade jag ingen aning om vad den var innan jag började kolla. Men den var rätt så rolig och intressant men också förutsägbaaar. (6.5/10)
Moonrise kingdom var väääldigt fin men hemskt tråkig, tyckte jag. (7/10)
Now & then blev jag positivt överraskad av! Tyckte den var väldigt fin och kände igen mig i mycket! Gilade Christina Riccis karaktär mest. (7.5/10)
Sense & Sensibility hade jag sett förut så visste ju att den var bra. (8/10)
Paper towns var himla bra faktiskt! Tror förresten inte jag kommer skriva någon längre recension eftersom det är typ en månad sedan jag såg nu. Ogillade Margo, älskade Radar och Ben, förstår inte Quintin men over all mycket rolig och trevlig film. Och konstigt slut!? (8.5/10)
Har kollat Dawson's creek säsong ett + två avsnitt av säsong två dvs 15 avsnitt allt som allt. Gillar mycket! Som en längre high schoolfilm från 90-talet. (Men eh - de känns ju så inte som femton?)
Downton Abbey säsong fem har som sagt kommit upp på Netflix! Skrek av glädje när jag fick veta. Älskar det som förut, hann se fem avsnitt i augusti.
 MUSIK
Hmm ... inte mycket nytt denna månad heller.
Hmm ... månadsrapporterna nowadays börjar vara rätt så långa ... tycker ni jag ska hålla det såhär eller börja dela upp film och musik?

Vad läste/såg/lyssnade ni på i augusti? Vilka planer har ni för september? SES VI PÅ BOKMÄSSAN???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar