lördag 5 september 2015

Top Ten Characters I Just Didn't Click With

Jag vet. Det är rätt så långt ifrån tisdag idag. Det är faktiskt lördag! Men vet ni - jag skrev faktiskt ett Top Ten Tuesday-inlägg redan på MORGONEN på tisdag. Vet ni en annan sak? Det var nästa veckas TTT jag skrev på. Jag hade skrivit fel i kalendern! Argh. Hursom hest så var veckans tema såpass kul så jag tänke varför inte göra det idag? Temat är alltså: topp tio karaktärer man helt enkelt inte klickade med. När jag börjar tänka på saken finns det en hel del. Här kommer tio, utan inbördes ordning!
  • Anna från Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins. Alltså jag vet inte men hon är typ väldigt gnällig och egoistisk och alltså näe. Jag gillade henne INTE.
  • Margo från Pappersstäder av John Green för Så Konstig Karaktär. Och alltså inte alls uppmärksamhetssökande. Inte alls.
  • Lumikki från Röd som blod av Salla Simukka har jag egentligen inte heller något EMOT. Men hon är rätt så tråkig och översmart och så så ...
  • Anna-Karin från Engelsfors-trilogin av Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg var alltid den person vars perspektiv jag tyckte var tråkigast. Gillade henne ännu mindre i filmen. (Samtidigt förstår jag ju henne på någt plan också.)
  • Tris från Divergent av Veronica Roth har jag aldrig gillat och kommer nog aldrig göra det heller - är nog mest därför som jag inte fortsatt med serien än ... Four gillade jag inte heller i Divergent, men i hans egen novellsamling tyckte jag om honom rätt så mycket trots allt.
  • Simon från TMI-serien av Cassandra Clare. Alltså fattar ej grejen med honom? Tycker typ alla gillar honom suuupermycket och tycker han är så söt etc. Jag. Fattar. Inte. Tycker han är en mycket mjäkig, tråkig och sorglig liten typ.
  • Thomas från The Maze Runner av James Dashner. Alltså så himla jobbig person som tror han kan allt och är världens hjälte. Suck.
  • Echo & Noah från boken med samma namn av Katie McGarry. Fastnade ju inte alls för boken och var nog mest deras fel.
  • Cate från Systrarna Cahill-triogin av Jessica Spotswood kände jag aldrig riktigt något för? Okej jag gillar han trädgårdsmästaren vars namn jag inte minns (kom på det! Finn Belastra, visst?) väldigt mycket och jag gillar deras relation och så - men Cate är så himla tråkig helt enkelt? Gillar både Maura ("gillar") och Tess så fattar inte varför jag aldrig förstod Cate.
  • My från Homecoming Queen av Moa Herngren. Alltså usch den boken.*ryser*
Summan av kardemumman: jag gillar inte gråa karaktärer eller personer som tror de kan allt/är perfekta. Det här var faktiskt riktigt roligt att skriva, haha. ;D

Vilka karaktärer har ni aldrig klickat med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar