tisdag 11 augusti 2015

Top Ten Authors I've Read The Most Books From

Hej tisdag!
Idag är det faktiskt ingen vanlig tisdag - det är sista-dagen-på-sommarlovet-tisdag! För mig. Snyft. Egentligen är jag rätt så pepp på skolan - känns skönt med alla rutiner och så. (T. ex. har mina sovtider på sommarlovet inte varit de bästa - somna två och vakna tolv. Typ.) Och jag tycker om att åka buss, hehe.
Men över till veckans Top Ten Tuesday som lyder: de tio författare jag läst flest böcker av. Jag valde att ta med mellanåldern-/lättlästa böcker som jag läst för hemskt länge sedan för av de författare jag nu läser har jag typ som mest läst fyra. Men aja, här kommer listan:

10. Av Johanna Lindbäck har jag läst fem böcker: Som om jag frågat, Välkommen hem, Saker som aldrig händer, Lite ihop och Vi måste sluta ses på det här sättet (med Lisa Bjärbo).
9. Jag har läst alla fem böcker i serien om Krabbsjögrund av Lena Ollmark & Mats Wänblad.
8. Av Sofia Nordin har jag läst sex böcker: Som om jag vore fantastisk, Spring så fort du kan, En sekund i taget, Det händer nu, Natthimmel och Äventyrsveckan.
7. Av Meg Cabot har jag läst sju böcker: serien om Allie Finkle och första boken i The Princess Diaries.
6. Av J K Rowling har jag läst åtta böcker: Harry Potter-serien och The Tales of Beedle the Bard.
5. Av Thomas Halling har jag också läst (kring) åtta böcker: IHOP-serien, Elsa 12 och han som heter Eddie/Eddie 12 och hon som heter Elsa, Det var tur/Det var synd (en bilderbok, men när jag såg att han skrivit den så valde jag att ta med den eftersom vi har den.) och de två första böckern i Trio i trubbel-serien.
4. Av Moni Nilsson har jag läst tio böcker (minst): Klassresan, Malin + Rasmus = sant, Kompisen är för liten (bilderbok), Salmiak & Spocke och Semlan & Gordon-serien.
3. Av Sören Olsson & Anders Jacobsson har jag läst åtminstone tolv Bert-böcker.
2. Av Daisy Meadows (pseudonym för många olika författare så är ju inte helt rätt men ja.) har jag läst 20+ älv-böcker. Jag har ingen aning om den riktiga summan, men jag har 16 själv och så har jag lånat av vänner och bibban. Så över tjugo.
1. Och faktiskt så är den författare jag läst allra mest böcker av (om det inte är Daisy Meadows): Martin Widmark! Jag har läst typ alla LasseMaja-böcker fram till nummer nitton, alla David & Larissa-böcker (sex stycken), trilogin om Tyko Flores och några Nelly Rapp. Det resulterar i en summa på runt trettio böcker. Och jag som typ egentligen inte gillar Martin Widmark? (Påstår jag.) Eh.

Vilka författare har ni läst mest av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar