söndag 2 augusti 2015

I min brevlåda #39 Vinst, köpt och rec-ex

Jag har lite grejer att visa upp! En bok jag köpt, en jag fått, en jag vunnit och två rec-ex, hur bra låter inte det?!
Vi var i Helsingfors med familjen för jag vet inte ... tre veckor sedan, ungefär? Och då fick vi alla barn varsin bok från Akademen! Jag valde Den ökända historien om Frankie Landau-Banks av författaren till Kanske är det allt du behöver veta, E. Lockhart! Den är väldigt väldigt fin och jag ser otroligt mycket fram emot att läsa den, tuuusen tack mamma och pappa!
Några dagar senare åkte jag, mamma och Olivia till storstan' för att shoppa (jag fyndade massooor fina grejer. Älskar rea <333) och då köpte jag Sommarboken av Tove Jansson på pocketshop vid järnvägsstationen efter att ha läste denna recension samma dag. *lättpåverkad* Den är så fiiin och jag är så glaaad att jag har den! <3
Förra veckans fredag kom det ett litet paket från Modernista där en efterlängtad bok fanns: Scarlet av Marissa Meyer! Jag läste och älskade ju Cinder alldeles nyss, så jag började läsa genast ... och nu är den utläst! Tur att jag fick Cress på posten i måndags då, ska nog lite försöka spara på den så längtan efter Winter inte blir helt olidlig, men nog lockar den ... Jag tycker förresten omslaget är mycket snyggare påriktigt än på bild, gillar det hemskt mycket nu faktiskt. Miljoner gånger tack för de otroligt vackra böckerna, Modernista! (Lite roligt förresten att jag nu har alla böcker i olika format: Cinder som e-bok, Scarlet som pocket och Cress i inbundet - vad blir Winter i? ;D)
Den sista boken är ingen "riktig" bok, utan en dagbok! Jag vann den hos Carolina läser och tror jag ska börja fylla den när skolan börjar, den är väldigt fin, med citat om livet lite ibland! <3 Tack så mycket Nicotext och Carolina!
Något ni läst och rekommenderar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar