måndag 17 augusti 2015

Höstens utgivning - guldkornen jag missade

Hejhej!
Någon som minns min genomgång av höstens utgivning? Nu har jag hittat ÄNNU fler böcker jag vill läsa som kommer ut i höst! Jag förbisåg t. ex. Gilla böcker pga de såg tråkiga ut .... men nu läste jag deras handlingar ... och de verkar ju bra. Som vanligt.
Och Lavender Lit ger också ut en bok! Skärvor av minnen är skriven av Laurie Halse Anderson och trots att jag inte gillar omslaget sådär supermycket så vill jag läsa pga LAVENDER LIT! Okej, jag har bara läst en bok de gett ut innan, men ändå känns de som ett förlag jag vill läsa ALLT av?! Kommer ut i oktober.

Och kolla omslaget i mitten! Så himla snyggt. Ges ut av Sagolikt förlag och är skriven av Anette Skåhlberg. Med illustrationer av Katarina Dahlquist. Amulettringen är första delen i en serie tror jag och egentligen tycker jag inte storyn låter så hemskt fantastisk. Men omslaget är det, så kanske jag testar ... Kommer ut i augusti.

Och Gilla böcker alltså! De ger ut tre finingar. (Plus andra delen i Grisha-trilogin i september, men den skriver jag inte mer om pga jag har inte läst första.)
Så värt av Martin Jern tror jag har kommit ut förut, dock inte på Gilla. Den kommer alltså i pocket och handlar om en femtonåring som inte vet vem han vill vara. (Ahaa ... efter lite forskning så ser jag att X publishing gav ut den 2007. Det låter rimligt.) Kommer ut i oktober.
Skuggsommar av Mia Öström låter lite som något i stil med Kaninhjärta och handlar om en sommar på en ö som spårar ur. Kinda. Kommer ut i september.
Vad gör man inte av Maja Hjertzell handlar om syskon. Typ. Jag vet faktiskt inte riktigt men jag blev väldigt sugen på den när jag ögnade igenom handlingen, tur att den kommer ut redan i augusti!

Och juste! De kommer ut med ännu en bok! Landline av Rainbow Rowell ges ut som Komma fram i oktober. Omslaget är snyggt och Rowell är bra men jag är inte vuxen. Så jag kommer nog inte läsa riktigt än iallafall.
Finns det ÄNNU någon jag missat?

4 kommentarer:

  1. Svar: TRÄFFA MIG.
    Hnnnnnnnggg vill träffa dig så gärna så hehe xD

    SvaraRadera
  2. Ser verkligen fram emot alla höstens böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Har dock ingen aning om hur jag ska hinna med allt ....

      Radera