tisdag 9 juni 2015

Top Ten Most Anticipated Releases For the Rest of 2015

Tisdag och as always: Top Ten Tuesday! Veckans tema är topp tio böcker som kommer ut under resten av 2015 som jag längtar lite extra efter. Fritt översatt.
Såå ... jag kunde hålla på med den här listan i en mindre evighet men jag är alltså begränsad till tio ... okej, dessa böcker ser jag SUPERMYCKET fram emot:
 
10. Jag och Earl och tjejen som dör av Jesse Andrews kommer som film snaart och filmen ser supermys ut så vill ju läsa boken trots att jag inte hört så hemskt mycket superbra om den.
9. Mademoiselle Oiseau kommer tillbaka av Andréa de La Barre de Nanteuil & Lovisa Burfitt är uppföljare till förra sommarens Boken om Mademoiselle Oiseau som jag tyckte mycket om.
8. Monstrumologen av Rick Yancey, här är det författaren som avgör. Plus coolt omslag.
7. Harry Potter och de vises sten av J.K.Rowling & Jim Kay är en nyutgåva av första delen i världshistoriens bästa bokserie! Åh, ge mig NUUU.
6. Röd drottning av Victoria Aveyard har jag hört mycket bra om så vill gärna läsa. Omslaget är också mycket snygght.
5. Dimensioner av Sofie Berthet är jag supernyfiken på!
4. Änglafall av Susan Ee har jag hört väldigt mycket gott om så Klart Jag Vill Läsa denna bok med Vackert omslag som handlar om Änglar.
3. Den sovande och sländan av Neil Gaiman & Chris Riddell vill jag ha i min hand prick nu. För alltså kolla Annas video!
2. (M)ornitologen av Johanna Thydell vet ni ju att jag är superpepp på. Johanna Thydell, liksom.
1. Djupa ro av Lisa Bjärbo. Jag tycker det är Alldeles För Länge Sedan Lisa Bjärbo gav ut något nytt för ungdomar. Men nu! NUUUU!
Vad peppar ni lite extra för i höstens utgivning? (För det är ju det det här egentligen är^^.)


2 kommentarer:

  1. Massa böcker som jag också ser fram emot! Speciellt Djupa ro och (M)ornitologen. Och den illustrearde utgåvan av Harry Potter såklart. Åh, vad jag längtar efter den! Det man har fått se hittills har ju varit helt underbart fint. :D

    SvaraRadera