söndag 7 juni 2015

Tjabbaah, för ett tag

 Hejhej internet!
 
Nu är det ju så att jag är femton. Därför är det tänkt att jag ska konfirmera mig i sommar! Så jag ska på läger! I en vecka! Då kanske möjligtvis någon undrar: men bloggen då? Jaaa, bloggen då ... kommer stå ganska tom. Jag har skrivit typ tre tidsinställda och jag är ganska säker på att that's all you get. Så imorgon drar jag och min packning iväg till en ö för att lära mig om Gud och Jesus och sånt.
 
Jag ser fram emot det! Kanske inte så hemskt mycket det där Gud-snacket, men en veckas läger med vänner! Värre hade det ju kunnat vara. Vädret SKULLE ju gärna kunna vara litelite bättre, men ... än finns det hopp. Det KAN ju vända, hela alltet.
 
Så alltså: paus till typ ... nästa måndag. Då hinner jag förhoppningsvis skriva igen. Det är ju möjligt att jag skriver en snabb rapport om read-a-thonet jag deltog i från telefonen om jag får tid över. (Tveksamt, mycket tveksamt.) Men Top Ten Tuesday har jag tidsinställt, plus I min brevlåda plus lite allmänt babbel om sommarläsning.
 
Låt oss titta på en fin sak förresten:
Är inte detta det finaste hyllplanet ever?! Iallafall nästan. KOLLA KOPPARNA. Jag fyndade dem på Lions loppis här i byn igår för, wait for it, 3€!!!!! Hur sjukt. Tycker såså mycket om dem. Och skivspelaren som äntligen hittat en okejig plats. Och skivorna. Som är supersnyggah.
 
En annan grej ännu: jag räknade mina olästa böcker igår. Jag har exakt 55 olästa böcker och väntar på en ganska stor hög från rabén&sjögren. Jag tror jag borde ta tag i saken och inte köra misslyckade read-a-thons. Men det får bli ett senare problem, det är ju inte som att jag har mest olästa böcker i världen. Tyvärr kommer det ju antagligen inte hända så mycket med den summan på en vecka nu heller ... läser ju kanskekanske ut Stad av glas, men den räknade jag inte med. Så det har ingen skillnad yehey! Näe, men: DET KUNDE HA VART VÄRRE. *stress**försöker minska den genom att tänka att inte ens hälften är rec-ex**hjälper lite**but still: 55 är A LOT*
 
En sak till ännu, innan jag säger ajö för att inte skriva med er på sju dagar: jag kommer antagligen vara mycket inaktiv i läsandet av de 100+ bloggar jag följer. Eh. FATTAR NI hur många olästa inlägg jag kommer ha på Bloglovin' när jag kommer tillbaka?!? *andas in, andas ut* Men om någon kanske undrar över my absence in the bloggosfär. Skrivs det så?
 
Nåja, jag tror jag kommer ha kul (trots VÄDRET), så allt är nog rätt så bra. Medan jag är borta får ni underhålla er med att läsa de tio (fattar ni hur mycket jag bloggat denna vecka?!) inlägg jag enligt Bloglovin' skrivit under veckan som gått. Och med andra bloggares skriverier med, förstås! (<--kolla in listan.)
 
Ha det fint och skriv inte ALLTFÖR mycket medan jag är borta. Någon gräns liksom. (Möjligen ett skämt.) Jag HAR INTE TID att läsa ikapp alla bloggar. Vilket jag ändå kommer göra. Hursom: ha det väldigt väldigt bra nu och så håller vi alla tummarna för att vädret ska bli bättre!
Saker sommarlov går ut på: säng, slösurf (=bloggläsande) och läsning. Iallafall lite ibland.

3 kommentarer:

  1. Hahaha du ska åka i en vecka och har tidsinställt tre inlägg redan, själv ska jag åka bort i tre veckor på fredag och har hittills inte skrivit (eller knappt planerat) ett enda. Får nog ta mig i kragen!

    Men hoppas att du har jätteroligt på konfan! Och känner igen mig i det där att läsa ikapp bloggar efteråt, det är nästan en (rolig) mardröm ;)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får ett riktigt bra konfirmationsläger! :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får ett trevligt läger. :)

    SvaraRadera