onsdag 17 juni 2015

Top Ten Books On My Summer-TBR

Heeeej vänner och ovänner!
 
Svaret på frågan om var jag varit lite fööör länge nu är komplicerat. Alltså: jag skulle ju skriva på måndag, hade jag tänkt. Idag är det onsdag. Anledningen till att jag inte skrev på måndag är personlig, men vi kan säga såhär: jag var lite av ett känslomässigt vrak efter lägret eheh ... men näe, det är inte så farligt som det låter.
 
Och igår ... funkade inte datorn. Ja. Så att, ni får Top Ten Tuesday idag och så ser vi hur uppdateringen blir under resten av veckan. Jag har nämligen inte återhämtat mig helt ännu, känner jag. (Kan liksom inte göra normala saker utan att börja tänka på ... saker.)
 
Men Top Ten Tuesday *Wednesday* alltså! Veckans topp tia ska bestå av tio böcker man vill läsa i sommar. (Är det bara jag eller börjar deras teman bli lite fantasilösa ..? Jag menar, det var ju precis NYSS som vi skrev om böcker vi planerar ha med till stranden etc?!? Okej, vi kör.)
 
10. Champion av Maire Lu får vara sist för tvivlar på att den blir läst pga dystopi + sommar = inte världens bästa matchning.
9. Hungerspelen-trilogin av Suzanne Collins, vet inte HUR länge sedan det är jag läste men rätt så. Nu kommer sista filmen så omläsning skulle vara på sin plats.
8. Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins ska vara romantisk och fin. Därför tror jag att den kommer lida lite om jag läser nu för jag vill inte riktigt ha så mycket fluff nu. Jag tror jag mest skulle bli irriterad ... men vi får se! Nyfiken är jag.
7. Stad av Glas av Cassandra Clare läser jag just nu.
6. Ett folk utan land av Melina Marchetta är jag så nervös för så vi får se när det blir av. Men jag har ju den.
5. Jag ger dig solen av Jandy Nelson älskar alla. ALLA. SÅ rädd för att läsa den. Men måste ju.
4. Det oändliga havet av Rick Yancey borde bli läst någon gång.
3. Sarah Dessen, hennes två senaste på svenska har jag olästa så dem ska jag försöka få bort. Det finns dock den där grejen med att jag inte vill ha för mycket fluff just nu ...
2. After: När vi möttes av måste jag läsa nu snabbt så jag inte anfalls av spoilers.
1. En klassiker som högst antagligen är Jane Eyre av Charlotte Brontë. EN klassiker SKA jag väll ändå klara av i sommar!?

Vad ska ni läsa?

2 kommentarer:

  1. Jag läste Jane Eyre på våren :) I sommar har jag tänkt läsa Insurgent av Veronica Roth, får se vilka andra böcker ja hittar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Jane Eyre! Den vill jag läsa! Och Insurgent med för den delen ... :)

      Radera