måndag 13 april 2015

Senaste nytt

Jag känner mig inte riktift motiverad till att blogga just nu. Jag har prioriterat dåligt och läst böcker som försatt mig i bookhangover. I det stora hela lite så här:
- Den tionde blev jag klar med omläsningen av Jellicoe Road. Efter det har bag känt mig väldigt deppig. Inte haft lust till just nåt alls och varit allmänt ... off. Framförallt har jag inte velat läsa något nytt. Så himla bra bok i alla andra aspekter, men inte när det gäller att lämna den. Saknar gänget så det gör ont nåt så sjuttons.
- MAN KUNDE GÅ MED BARA ETT LAGER STRUMPBYXOR OCH ÖPPEN JACKA IDAG OCH DET VAR INTE ETT DUGG KALLT! Kjol hela veckan framöver.
- Vi har fått en läsambassadör i Finland! Okej ja det här var tydligen gammal info. Men HON PRATADE PÅ VÅRT BIBLIOTEK IDAG och jag var där och lyssnade på hur man ska främja barns läsning. Var egentligen bara riktat till föräldrar och lärare så kände mig lite malplacerad - men alltså jag kan ju definitivt påverka mina syskons läsning. Sådeså. Det var intressant och så också, kan ju hände jag pratar mer om det senare. Himla tråkigt det här med att läsfärdigheterna går neråt hursom.
- Jag läste nyss i Den lille prinsen för sista gången för två av mina bröder. Mycket fin och filosofisk saga. Kanske lite många svåra uttryck för en 6-åring (och FYRA) men annars gick det ganska bra. Smarta bröder jag har.

Bokbloggsjerkan blev ju tydligen ignorerad igen för ... eh vet ej? Kände kanske mest att jag inte hade så mycket mer smart att komma med än vad alla andra smarta människor redan sagt. Men Top Ten Tuesday ska väll kanske dyka upp imorgon.
(Annat som ska dyka upp: Harry Potter och den flammande bägaren -inlägg, Jellicoe Road -genomgång, Lille Prinsen -recension och lite annat smått och gott. Har så himla många inläggsideér och så lite tid och ork.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar