fredag 3 april 2015

mars.

Nu har det blivit dag att summera mars! Och som förra gången: både i läs-, vardags-, musik- och tv-väg.
 
~
Livet före Legend (Legend #0.5) - Marie Lu (4/5)
8 saker du aldrig skulle våga - Eva Susso & Moa Eriksson Sandberg (4.5/5)
~
Antal lästa böcker: 7
Antal lästa sidor: 1763
Omläsningar: en
Antal manliga författare: en
Antal kvinnliga författare: 6 stycken
Kvar i olästhögen: 51 st (46+8-3) ehe ...
Övernaturliga inslag: fyra (är så jobbigt med dystopier - är de eller är de inte? Vad säger ni? För direkt fantasy är det ju inte, men samtidigt ...)
Påbörjade serier: en
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): fyra, om man räknar med Livet före Legend
Avslutade serier: ingen
Antal recenserade böcker: tre sammanlagt (två recensioner i praktiken ...) och bara en av ovanstående. Kommer på de flesta, iallafall minisar.
Fådda/köpta böcker denna månad: åtta ... och jag fortsätter låna böcker.
Lästa recensionsex: 3 st
Lästa bibliotekslån: fyra. *jag spenderar alldeles för mycket tid i bibliotek*
e-böcker: en e-bok även denna månad!
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: Tre, blir det väll.
Böcker som påbörjades i mars men inte lästes ut: Vild påbörjades och Across the Universe fortsatte jag ej med.
Månadens finaste: 
 De är alla fina på olika sätt!
Bästa bok: Nu, första gånge på länge, har jag svårt att välja av annan anledning än att det inte fanns nån som direkt stack ut. (Eh, länge? Hände väll kanske senast i januari, okej nej jag vet inte.) Den unga eliten borde ju alla veta att jag älskade - men 8 saker du aldrig skulle våga och Som om jag vore fantastisk kan jag heller inte sluta tänka på. Men okej, Den unga eliten it is. 
Största överraskning: 8 saker du aldrig skulle våga hade jag aldrig trott att jag ännu idag, typ en vecka sedan jag läste den, skulle tänka på gång på gång!
Sämsta bok: Alltså jag hatar den här kategorin! Förlåt mig, Bortbytingen, men jag föll inte för dig.
Största besvikelse: Jag blev inte besviken på någon bok den här månaden, möjligen (ja) ovannämnda då. (Men var heller ingen direkt ... besvikelse. Mer något jag förvätade mig - för hur fina jag än tycker de är så verkar jag inte känna någonting för dessa seriealbum. Suck.)
Spännande saker som hänt under den här perioden: Det var ju bloggstafett på kvinnodagen vilket var riktigt trevligt. Så har jag nått 30 följare på Bloglovin' vilket också är kul. Inte så hemskt mycket mer än så, känner jag.
Hur det gick med planeringen: Näe, Insurgent har ju uppenbarligen inte blivit läst än. Och inte Across the Universe heller. Sånt är livet. Förretsen trodde jag att jag plötsligt hade läst mycket mer än vanligt - men näe, det hade jag tydligen inte? Hade ju tydligen läst färre sidor till och med än i februari ... som ju faktiskt också var en bra månad, när jag tänker efter.
Planer inför april: Jag ger Insurgent en månad till, annars ska jag försöka med rec-ex för hela slanten. Och komma ikapp med recensionerna! (Är farligt efter.)

SEDDA FILMER 
 Cinderella såg jag på IoBio här i byn och den var bättre än jag trott efter att ha läst om flera negativa åsikter. Vacker, fint skådespel, inte så originell utan ganska fast vid storyn men gillade att Askungen träffade prinsen redan innan balen - men eh, är det kanske så påriktigt också? (7/10)
The Breakfast Club är jag faktiskt på hälft med, men jag har sett den förut och såg det mesta i mars så ja. Kultfilm som jag gillar men inte älskar. (8.5/10)
One Day älskade jag. Åtminstone första gången. Tycker den är supermysig och fick mig faktiskt rörd till tårar. Riktigt fin! *och blir så nyfiken på boken* (9/10)
Harry Potter and the Goblet of Fire såg jag ju i samband med att jag läste boken. Tror jag ska skriva lite mer om denna, men är det Harry Potter är det Harry Potter är det Harry Potter. Alltså kan jag inte låta bli att älska. (9/10)

 MUSIK
Les Misérables har i princip varit soudtracket för hela mars för mig haha ...

SERIER
Bara Friends även denna gång. Är på sjunde säsongen nu - vill inte förstå att det inte finns mer efter bara tre säsonger!

Så vill jag passa på att säga Glad Påsk till er alla! Jag har inlägg planerade för kring en vecka framåt förresten, borde bara sätta igång och skriva dem - men vad jag menar är alltså, håll ögonen öppna!
Hurdant var mars för er och vad har ni tänkt läsa i april?


6 kommentarer:

  1. Glad påsk till dig också! Mars verkar ha varit en bra månad för dig. :) I april vill jag försöka hinna med att läsa Den unga eliten. Mina förväntningar på den boken är nu officiellt så höga att det känns som om jag ska spricka. Vill läsa den nu! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, mars kändes som en riktigt bra månad! April har varit lite stressig hittills ... Ojj, hoppas du inte blir besviken då! Är ju aldrug roligt :( Men hoppashoppas du tycker om den minst lika mycket som jag gjorde (dvs mycket), för tror att oddsen för det är ännu högre! :D

      Radera
  2. åh så bra filmer & serier.

    SvaraRadera
  3. Å, jag läser också om Harry Potter-serien nu, så roligt och så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. MÅSTE försöka l'sa sjuan snart också, är för länge sedan! Och precsis som du säger, de är så roliga! Blir på himla gott humör av att läsa dem :) <3

      Radera