tisdag 24 mars 2015

Top Ten Tuesday - Throwback Tuesday

Temat för dagens Top Ten Tuesday (som The Broke & the Bookish håller i) är Top Ten Books From My Childhood/Teen years I'd Like to Revisit. Alltså kort och gott böcker jag skulle vilja uppleva för första gången igen som jag läste för ... ett tag sedan. Jag väljer varken teen years eller childhood - för att jag inte läst så mycket som barn och för att jag är ungdom nu. Jag väljer böcker jag läste innan jag började blogg om dem, så jaa, det blir ju kanske mer childhood då men jaaapp...
 
*funderar en stund*
 
Alltså nej. Jag kommer faktiskt inte på någon klockren! Ääh..! Är väll alltför kort stund sedan, kanske. Men jaja, böcker jag skulle vilja läsa igen och liksom känna samma för som då:
 
1. Harry Potter - vem skulle inte vilja uppleva magin för första gången igen?
2. Twilight - min nuvarande relation till Twilight är rätt så neutral. Jag gillar det inte men hatar det inte heller. Då älskade jag det - vill läsa om och se vad jag tycker nu, men heller inte förstöra det jag tyckte då ...
3. Så säger vi alla Astrid Lindgren -berättelser. Mest Pippi och Madicken kanske. Och Sunnanäng. Och dendär med älvorna som dansar i skymningen, och dockan som kan prata och ... okej jag ska helt enkelt läsa om (eller be mamma läsa) sagosamlingen vi har. Så var det problemet ur världen ok.
 
Ne-ej. Nu får det bli en så här kort lista idag, helt enkelt. Alla böcker jag minns från barndomen finns i vår bokhylla och jag har inte direkt något himla suuug efter att läsa dem för jag minns allihop.
 
(Och ja, jag "glömde" att det var sista dagen att jerka för helgen igår. Så jag kanske svarar på den gångna helgens fråga i nästa jerka. Vi får se.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar