måndag 16 mars 2015

Bokbloggsjerka 13-16 mars

I denna veckas  jerka undrar Annika hur jag hinner läsa så många böcker?
 
Om många är rätt ord att använda när det gäller mig kan vi lämna osagt, men visst läser jag mer än de flesta jag känner. Jag läser inte supermycket, tycker jag ändå - jag menar, man kan ju alltid läsa mer! *eller vill* Men runt 1-2 böcker i veckan blir det väll, eftersom omkring 5-7 böcker brukar finnas med i månadsrapporterna.
 
Men nu var ju inte frågan hur mycket jag läser - utan hur jag hinner. Nåja, jag hinner inte direkt, tycker jag faktiskt. Oftast läser jag iallafall något innan jag börjar sova - om jag inte sett på film till alldeles för sent eller är otroligt trött av någon annan anledning. Det är nog då jag läser mest, nuförtiden. Om jag har en e-bok på telefonen så läser jag i den lite när jag känner för - andra böcker kan jag också läsa så att jag har dem framme medan jag "umgås" med min familj och läser när jag inte lyssnar. Men det är lite jobbigt, varken boken eller människorna får ju den uppmärksamhet de behöver och dessutom blandar man bort sig mycket ...
 
Men jag prioriterar nog bara. Försöker prioritera. För det finns ju andra saker i mitt liv än läsning. Men jag har ofta lust att läsa, så då ser jag till att få den tiden, helt enkelt.

Ni då, hur hinner ni?

1 kommentar:

  1. Jag tror de flesta försöker prioritera på något sätt så de får lästid.

    SvaraRadera