tisdag 24 februari 2015

Top Ten Heroines

Hej på er!
 
Idag tog jag ett beslut jag varit sugen på att ta i några veckor nu - jag ska delta i The Broke and the Bookish(s) Top Ten Tuesday!
Jag har ju sett den här - eh det här "temat"/utmaningen/ ...engelska jerkan?(kanske skulle hoppa på Bokbloggsjerkan snart igen ... har känt ett litet sug efter det med haha..) på mååånga bokbloggar länge, men tänkt att jag ALDRIG kommer ha tid eller inspiration till det, så onödigt att ens försöka. Men nu har temorna lockat mig i flera veckor - så jag känner att det är dags!
Alltså, veckans tema: top tio hjältinnor från böcker!
  1. HERMIONE GRANGER HERMIONE GRANGER HERMIONE GRANGER, Harry Potter av J.K.Rowling tack. Egentligen skulle jag ju kunna göra som Carro, men eh ... vill ju inte härmas haha.
  2. Katniss Everdeen, Hungerspelen av Suzanne Collins
  3. Lyra, Guldkompassen av Philip Pullman
  4. Alicia, Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo
  5. Semlan, Semlan & Gordon av Moni Nilsson
  6. Angela, Outtalat av Sarah Rees Brennan
  7. Vanessa, Engelsfors-trilogin av Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
  8. Karou, Mörk ängel av Laini Taylor
  9. Juliette, Juliette-trilogin av Tahereh Mafi
  10. Lily Evans/Potter, Harry Potter av J.K.Rowling
Det var mina favvisar det! Men är så rädd att jag glömt någon?? Nåja, dessa är väll kanske i topp just nu då, och ja, fler finns det ju, men de rymdes inte ... :'(
 
Vilka litterärä hjältinnor tillhör dina favoriter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar