tisdag 27 januari 2015

#läsOSalot

Logga gjord av Anna
 
Dags för läs-a-lot!
 
Det är Anna på Bookshelf, Anna på Reading this world och BokBeate som håller i det denna gång. Och jag tycker deras idé är jättefin! Det pågår alltså fån och med onsdag den 11 februari till onsdag den 18:de. Typ sportlovsveckorna då för de flesta, antar jag. *checkar när jag själv har sportlov* Jag har sportlov vecka åtta, visade det sig. Alltså samma vecka det slutar på. Så sportlov i typ fem dagar av läs-a-loten - perfekt ju! Då SKA det minsann läsas.
 
Namnet och idén och så kan ni läsa mer om i deras inlägg, men det ska vara lite OS-aktigt med sex grenar man får delta i (om man vill) - superduperexciting juh! Temat på läsningen är böcker man bara inte läst trots att man velat since always. Jag tror jag ska satsa på omläsningar - skulle ju passa med Cirkeln eftersom DEN HAR PREMIÄR 18:de!!!! Vet dock inte hur det är med det här i Finland ...
 
Harry Potter ska jag också försöka med, Nelly kör ju read-a-long med tema Potter i februari-mars så passar ju. Men också såna böcker som stått och samlat damm alltför länge i hyllan ska jag försöka med. Men OBS bara läsa för att det är roligt. Och delta i grenar också.
 
Jag kommer uppdatera via bloggen - så ofta som möjligt, men antagligen mest när det faktiskt hänt nåt - och justdetja, när det är GRENAR! Hashtaggen på Instagram och Twitter etc är #läsOSalot. (Läs-OS(S)-a-lot)
 
Hoppas nu så många som möjligt hänger med - speciellt med tanke på grenarna. *woop*
 
Var allt för idag - imorgon syns vi med en lista tror jag, och sen blir det recesnionsdags för igår läste jag de sista sidorna i en fin sista del. Systrarna Cahill, I'll miss you faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Svar: YAAAAY, vad roligt att du ser fram emot det! Det gör jag också! :D Och TAAACK så himla mycket för att du skrev ett inlägg om det! Ju fler som ser inlägget och vill vara med, desto bättre! :D Jag ser fram emot att se vad du ska läsa sedan under Läs-A-Loten! :D Ha det bra! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, tänkte jag med :D SÅ PEPP! Lånade faktiskt lite böcker idag .. ;D ha det braa :)

      Radera
  2. Vad kul att du vill vara med!! :D

    SvaraRadera