tisdag 27 januari 2015

en lördag i januari.

 
Hallihallå kära männskor!
På lördag firade jag tillsammans med mina bästa vänner att jag fyllt femton - sjukt konstigt är ju det förövrigt.
Så ma&pa, syskon och hundar shasades ut och jag fick huset för mig själv.
Lär känna mina vänner -> Emma, Filippa, Malou, Nea, Wilma, Nicole
Sex fina gäster välkomnades och små paket öppnades. Tack för allt fint!
~
Vi skulle äta, hade jag tänkt.
 Först var det sallad.
Peknanötter, isbergssallad, tomat, gurka, rödlök, avokado, peppar + dressing på citron, olja, senap och honung. Himlen!
 Söta Emma. (Och Filippa som gömmer sig bakom Nea.)
Vi drack grapejuice med vishy och is.
Cheers!
Malou och Wilma.
~
När jag ätit sallad sprang jag iväg och slängde ihop huvudrätten på runt en kvart *stolt*.
Äsch pasta blir aldrig bra på bild ... men detta är hursomhelst hur lätt som helst och så gott jag dör. Majspasta + sås med kallrökt lax - kanske nån vill ha recept?
~
Efter det var alla så mätta så vi pausade ätandet för en stund och körde "gissa introt"-tävling. Jag spelade början på sånger och de gissade. Det var roligt men lite svårt visade det sig.
Plötsligt var klockan åtta och det var bara en timme tills de flesta skulle hem - panik! Vi skulle äta fruktsallad och den var inte förberedd alls. Så alla hjälpte i köket och det gick nog rätt så snabbt till slut.
Skedfäktning! *eller bara posande för en bild*
 Såhär såg efterrätten ut. Åh älskar frukter <3 Vindruvor, banan, äpple, kiwi, apelsin, nektarin, hallon och passion tror jag den bestod av. Och Oatly vaniljsås och kolasås gjord efter detta recept - favorit hos mig just nu.
~
Sen hann vi nog inte mycket mer innan fyra skulle hem. Wilma och Nicole stannade för Just Dance 2014 till tio så det var jätteroligt. När de hämtades var jag ensam ett tag innan la familia kom hem igen. Plockade undan och så - älskar det så himla mycket, att vara helt ensam och bara gå omkring, plocka med saker, ibland. Är ju annars väldigt mycket oljud hemma hos oss. Det är det nog oftast med sex barn kan jag tro.
~
Såhär såg jag förresten ut - kjol fyndad på h&ms rea i år, linne från Kappahl för nåt år sen och knästrumpor från h&m.
~
Var himla fin och rolig kväll, tycker jag. Älskar att spendera timmar med braiga människor på det här viset. Bästa som finns.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar