lördag 19 juli 2014

Bokhösten 2014 - del 1

Ni kanske har märkt att jag älskar att leta efter smaskiga boksläpp. Och att jag nästan ännu mer gillar att skriva om dem.
Nu är det dessutom så att bokhösten 2014 ser rätt underbar ut, och för att inlägget inte ska bli milslångt så kommer jag dela upp böckerna jag är intresserad av enligt förlag och då blir det ungefär fyra inlägg. Nu i det första är det dock väldigt blandat då jag uppmärksammar pocketsläppen som verkar intressanta.
 
 
Mörk ängel - Laini Taylor
augusti
Den här kommer jag absolut köpa, jag har fått den som PDF-fil av förlaget men nej nej nej det går inte att läsa så ... men jag vill verkligen läsa den, så kommer nog köpa genast när den kommer som pocket. Iallfall försöka.

Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt
augusti
Den här har jag ju läst, och tyckt väldigt mycket om. Ni som inte gjort det än ska passa på nu. Nu nu nu, gör det bara! Älskar X publishings omslag till den men okej, det här funkar. (Men är inte på långa vägar lika unikt.)

Fågelbarn - Christin Ljungqvist
augusti
Jag har första delen hemma och jag tycker verkligen dessa böcker låter intressanta: två systrar och nån lite söklik "connection". Okej, jag har ingen aning. Bara att de ska vara rätt mörka och lite övernaturliga och två systrar. Eller nåt med syskon. Jag tror det är bra. (Och att det är Gilla säger ju också en del ;D)
 
Två eller tre saker jag glömde berätta för dig - Joyce Carol Oates
september
Jag har inte läst något av Oates än så länge, men länge varit nyfiken. Det är den här och Foxfire jag helst vill läsa, tror jag ska passa på nu när den kommer som pocket och är väldans billig ... även om jag inte gillar omslaget så värst mycket.

Dash och Lilys utmaningsbok - David Levithen & Rachel Cohn
oktober
Den här har jag hemma och den verkar mysig och julig och så. Jag sparar på den lite just nu, tänker att den blir trevlig passligt till julen. har ju läst Cohn & Levithans två andra samarbeten och tyckt om båda, så tror att den här också är bra. Och mysig.

Nån av dessa ni är intresserade av? Nån ni tycker skulle passa mig, någon jag ska hålla mig borta från?


4 kommentarer:

  1. Svar: Bra att jag inte är helt ensam i det här Twilight-dilemmat xD

    SvaraRadera
  2. Jag har läst den sistnämnda av böckerna och den är verkligen supermysig! De andra titlarna verkar också väldigt intressanta. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas verkligen den är det då :D jag är speciellt glad över att Mörk ängel kommer i pocket ... även om den inbunda är superfin ..! :S :D

      Radera