onsdag 4 juni 2014

Läst i maj och liknande


~
Du glömde säga hejdå - Sarah Dessen
Vi är inte sådana som i slutet får varandra - Katarina Sandberg
Familjen Bliss och den förtrollade kokboken - Kathryn Littlewood (Bliss #2) (TBR-jar bok #1)
Oceanen vid vägens slut - Neil Gaiman
Boken om Mademoiselle Oiseau - Andrea de la Barre de Nanteuil & Lovisa Burfitt
Stjärnmärkt - Jessica Spotswood (Systrarna Cahill #2) (TBR-jar bok #2)
~

Antal lästa böcker: 6 st
Antal lästa sidor: 1668 st
Omläsningar: zero
Antal manliga författare: en
Antal kvinnliga författare: 6 st (eller fem. Lovisa är ju illustratör om man är petnoga.)
Kvar i olästhögen: 36 st (förra gången var det 36 ( - 5 + 5)) (men jag tror att det kanske inte riktigt stämmer ... nåja)
Övernaturliga inslag: 4 st
Inga övernaturliga inslag: två
Påbörjade serier: noll
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): två
Avslutade serier: -
Antal recenserade böcker: Hela EN böcker har blivit recenserade. Men ni har sju recensioner att vänta. (Finns ännu kvar från april.)
Fådda/köpta böcker denna månad: 5 st
Lästa recensionsex: 4 st
Lästa bibliotekslån: -
e-böcker: en
Noveller/seriealbum/bilderböcker: en
Böcker som påbörjades i april men inte lästes ut: Inte vem som helst - Nina LaCour. Sagoberättaren har jag lagt åt sidan men kanske fortsätter på nu i juni.
Månadens finaste: 



Daaah
Bästa bok: Vi är inte sådana som i slutet får varandra. Jag gillade väldigt väldigt väldigt mycket. Kan också hända att den passade mitt humör just då ultra-bra men iallafall ...
Största överraskning: Ovannämnda.
Sämsta bok: Nu kom vi till dendär punkten som alltid är såhär extremt tråkig. Men goodreads talar och säger Stjärnmärkt och Bliss, som båda fått en trea. Men jag gillade nog Stjärnmärkt snäppet mer. Inte för att Bliss är dålig, men inte direkt min ålder, bara.
Största besvikelse: alltså jag blev faktiskt inte besviken på nån. Faktiskt.
Spännande saker som hänt i maj: Det här är inte spännande men jag har blivit skoltrött. Alltså riktigt påriktigt väldigt väldigt trött på allt angående skola. Som tur är har jag sommarlov nu. Hittills har vädret dock inte varit det bästa ...
Sätt mig i brand kom väl förresten ut. VILL HAAAAA. Och så informerade Hannah (en läsare :D) mig om detta: "JAG TROR JAG DÖR.
SHATTER ME (rör mig inte) SKA KAAANSKE BLI FILM!! SHIT SHIT SHIT *-*
SÅG DET NYSSSSSSS. Det här är galet säger jag bara, och väääldig oseriös kommentar. haha.

http://www.pagetopremiere.com/2013/05/shatter-me-optioned-by-20th-century-fox/comment-page-1/
Oh myy gossssh."
Kan inte annat än instämma (!!!!!!!HERREEEGUUUD SNÄLLA LÅT DET HÄNDA LÅT DET BLI BRA TA BÄSTA SKÅDISARNA EVER PFFF!!!!!!)

Och Stafettkarneval och vårfest där jag sjöng Wake me up cirka denna version med en annan flicka på skolan:


Om ni vill skratta klicka här. ja det är möjligtvis jag. XD
Kommentar: Har varit dagar jag inte läst alls och dagar jag läst hemskt mycket. Relativt nöjd faktiskt för har ju faktiskt varit mycket med skolan. Men har ju också haft första "officiella" bloggpaus som räckte en vecka. Bara för att få ordning på lite allt. Och jag tror det fungerade för nu är jag tillbaka och vill skriva blogg hela hela tiden.
 Hur det gick med planeringen: Jag har faktiskt fått igång läslusten igen! Iallafall någotsånär. Och läste hela TVÅ böcker från TBR-jaren! Ja och det är ju högsta man kan läsa därifrån. Liksom enligt reglerna. Sen får jag ju också ta en lapp därifrån i princip när som helst om jag vill.
Planer inför juni: SOMMARLÄSNING! Ska göra ett inlägg om det när jag har tid. Och läsa iallafall sju böcker. Ska förresten till Sverige i cirka tio dagar (för att: bröllop! Och HARRY POTTER THE EXHIBITION JAG TROR JAG DÖR)
TBR-bok i juni: Pampadapampampaaa *drar en lapp*
DE ODÖDLIGAS REGLER AV JULIE KAGAWA! Är faktiskt riktigt pepp på den, rätt lång men hört mycket bra om den så wiii!

2 kommentarer:

  1. Åhhh.. vad glad att du tog med det med shatter me.. för blev lite undrande när du inte svarade på kommentaren! ;)
    Och jag stavas HannaH .. but u dont need to change! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oj! Ska ändra genast :$
      ja tänkte också att du kanske undrade men just då visste jag liksom inte vad jag skulle skriva ... :S Men tack jättemycket att du berättade om det! :D

      Radera