lördag 3 maj 2014

Läst i april 2014 och så


~
Kompisen längtar - Moni Nilsson
Kompisen är för liten - Moni Nilsson
Stjärnskott - Anna Lena Stålnacke
Petit, monstret - Isol
~
Antal lästa böcker: 8 st
Antal lästa sidor: ca 1180 st (ej alla bilderböcker inräknade)
Omläsningar: en
Antal manliga författare: en
Antal kvinnliga författare: 5 st
Kvar i olästhögen: 36 st (förra gången var det 37 ( - 4 + 3)) (dock inte säker alls...tror mina räkningar gått lite fel här menmen...)
Övernaturliga inslag: inget helt tydligt övernaturligt, men skulle isåfall vara alla Monis, då det i S&S finns en "Spocke" från en annan värld och i de två andra handlar det om en nalle. Som kan tala och gå. 
Inga övernaturliga inslag: resten
Påbörjade serier: en (Salmiak & Spocke har en uppföljare)
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): noll (tar kompis-böckerna som helt fristående)
Avslutade serier: en (!)
Antal recenserade böcker: två...ehm. Men kommer på två till, S&S skrev jag lite om på Goodreads och Sommarregler är omläsning, skrev dock lite om den på goodreads, då jag nu äntligen förstod något annat än bilderna, och ändrade betyget till en femma! (Från fyra/trea (minns inte))
Fådda/köpta böcker denna månad: 3 st
Lästa recensionsex: 4 st
Lästa bibliotekslån: fyra (räknar med lex bok här då jag lånade den på bibban och läste trots att jag har den som rec-ex...som E-BOK. Så den är både rec-ex och bibba-lån då.)
Noveller/seriealbum/bilderböcker: 4 st
Böcker som påbörjades i april men inte lästes ut: Du glömde säga hejdå. Läste dock slut den första maj och nån form av recension borde dyka upp! har även smått börjat påSagoberättaren men kände mig inte på humör för den och plockade igår upp Vi är inte sådana som i slutet får varandra. Som hittills varit JAG DÖR SÅ BRA. Huvudpersonen påminner lite om Lex (Lex bok) och Joanna (jag är ju så jävla easy going). Jag gillar sånt.
Månadens finaste: 

18498194
Tycker det är mycket snyggt.
Bästa bok: Egentligen Sommerregler, men den var ju omläsning (blev dock först nu såhär bra enligt mig!) Men Rekviem var ju förbannat bra. Och Lex bok.
Största överraskning: Lex bok!!! Är så glad att jag gillade.
Sämsta bok: Så...ingen var dålig. Men Stjärnskott kändes liksom lite alltför...platt jämfört med resten. Petit, monstret så vet jag inte riktigt om jag gillar eller inte. Den är smart, men samtidigt inte...
Största besvikelse: INGEN. Alltså de var ju typ alla vad jag förväntade mig att de skulle vara. Men jag blev liiiiite besviken på Isol. Lite.
Spännande saker som hänt i april: Jag är fortfarande alldeles OBSESSED with Gossip Girl. Can't help it. Inte hittat nån ny tindrande stjärna i musikväg...amen visst, det har jag ju! Här ska ni lyssna på the duktigaste boy in da world på att spela gitarr:
ja och det har i princip blivit sommar. Men nu är det rätt kallt igen.
Och jag höll min presentation om Moni Nilsson och det gick bra.
Har ju varit påsk också, när jag tänker efter.
Ja och både vårfest-övningar och stafettkarneval-övningar har satt igång! och jag ÄLSKAR det! Mycket mer än att ha prov på prov på f*cking j*vla prov.
Kommentar: Har tagit väldigt lugnt med läsningen och läst vad jag haft lust att läsa. har sett på Gossip Girl och haft massa prov också så är nöjd.
 Hur det gick med planeringen: Läste över 1000 sidor så allt är frid och fröjd och jag är glad och nöjd! (Men ingen Det handlar om dig :'( (jag veeeeet, jag SKA sluta gnälla över det...)
Planer inför maj: jag ska läsa vad jag har lust med och en bok från TBR-jaren. Försöka få igång läslusten! (Känns som att jag försökt det det närmaste halvåret, haha.)
TBR-bok i maj: Första boken som jag drog upp ur min TBR-jag var *tamtadadampampaaaaa*
.... Familjen Bliss och den magiska kokboken av Kathryn Littlewood! Är inte himla pepp på att läsa den, men den är kort och det måst bli gjort nångång, ska börja med den snarast möjligt!

2 kommentarer: