lördag 4 januari 2014

Mina bokiga mål 2014

Hej!

Är hemskt nöjd med mitt bokår/bloggår 2013. Har läst massvis med bra böcker, hittat sisådär en miljon nya fina bokbloggar och bokbloggare. Jag har fått mina ähum...första recensionsexemplar. Eller...mina typ 40 första...av vilka säkert 20 är olästa...Nejnej men jag skäms inte, det är väl helt okej? Okej, ja, jag tycker faktiskt att det är smått pinsamt att jag bara beställer fler, jag beställer långt snabbare än jag läser! Men de flesta böcker jag frågar efter VILL jag verkligen läsa. Men jag har bara inte alltid tiden. Tack så himl mycket för det här bloggåret, jag vet att jag inte varit den bästa på att uppdatera...men jag har försökt. Andra saker har tagit min tid. Jag har till exempel haft fullt upp med att ta vara på min tid som 13 åring. Den är ju snart slut! Men jag gillade 2013. På bokfronten (och annars också). Himla många böcker har kommit ut/översatts till svenska. Många böckers filmatiseringar har påbörjats. Jag har fått rec-ex. Rec-ex är bara för härligt. Älskar den idén! Men ja, hoppas ert 2013 varit minst lika bra som mitt!

Förra året hade jag ett bokigt mål; att läsa 50 böcker. Vilket gick fint! Hade klarat det på ett halvår vilket verkligen var över förväntan. Här kommer mina bokiga mål 2014:

Jag ska läsa 70 böcker
Med tanke på att jag nästan läste hundra förra året så höjer jag ribban lite, men har dock läst rätt lite under slutet av 2013 så får se hur det går...

På slutet av året får jag ha högst 20 olästa böcker i hyllan
Ehm...hjälp! Nu har jag typ över trettio, och kommer ta ett tag tills jag har läst dem...och under tiden ska jag försöka hålla mig i från att köpa böcker och beställa recensionsexemplar...men jag tänker försöka!

Läsa 1 klassiker
Känns rätt passligt, haha! Men vad räknas egentligen som en klassiker? Sagan om ringen borde ju snart börja räknas som en klassiker..? Men den jag tänker läsa är Jane Eyre av vem det det nu är av de där Brontë systrarna som skrivit den.

Avsluta 3 serier
Har ingen aning om hur många jag har påbörjade, men dessa ska jag iallafall avsluta:
  • Juliette-trilogin av Tahereh Mafi, om nu tredje delen kommer ut..? (Annars försöker jag med Divergent!)
  • Delirium-trilogin av Lauren Oliver
  • Iron Fey av Julie Kagawa
Måste läsa dessa:
  • Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt
  • Antiloper av Ester Roxberg
  • Chanslös av Gail Carringer
  • Cirkoli av Patrik Stigsson
  • Frost av Maggie Stiefvater
Läsa fem nya författare:
  • Ester Roxberg (Antiloper)
  • Marie Lu (Legend)
  • Alex Flinn (Beastly)
  • Richelle Mead (Vampire Academy)
  • Kerstin Gier (Rubinröd-trilogin)
nikon 1 j2
Jag fick ju pengar också på julen, så nu har jag köpt en kamera för dem! Det är en NIKON 1 J2, beställde den från NetAnttila. Den hade kostat 700 e och nu kostade den bara 330! är jättenöjd, ska bara ännu försöka ta mig utomhus och fota, där tycker jag det är roligast! :)

Och från den ena saken till den andra.

Jag håller på med Låt vargarna komma just nu. Känns som att jag hållit på med den i evigheter. Typ i kanske...nästan 3 veckor typ. Har jättelite kvar, men jag finner liksom inte tiden/ron för att ens hinna läsa det... Jag gillar, det är inte det. Men jag typ...orkar inte. Är mycket lättare att titta på Friends typ. Men nästan kar är jag. Har typ 50 sidor eller nåt kvar. Och jag vet inte vad jag tycker. Jag liksom bara: ja, språket är fantastiskt. Och ja det är himla rörande. Men jag kan inte relatera! Jag håller tummarna för att slutat ska vara fantastiskt. Jag håller tummorna för att jag ska gilla den. Älska den. Så som det nästan känns att jag borde. Men man kan ju inte tvinga sig att älska en bok. Nä men jag tror jag rabblar mer om det i recension. Hejsålänge!

Låt vargarna komma^^
nikon 1 j2

PS. Vad tycker ni om att jag skulle fixa en till blogg? En foto-blogg! Eller nja...en jag-har-en-kamera-och-här-får-ni-följa-med-hur-jag-lär-mig-använda-den-blogg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar