måndag 14 oktober 2013

Pannkakor med citronkräm

 
Igår lagade jag "Plättar med citronkräm". Det blev rätt så intressant... Alltså, plättsmeten skulle jäsa i två timmar, och resultatet av det; bulladeg. Eller, det smakade iallafall bulladeg, och det såg ut som bulladeg. Väldigt underligt, tycker jag.
Och sen gick stekningen sådär. Jag hade nog plattan på för hett...men sen blev det rätt bra, men väldigt tjocka. De flesta blev ju liksom 1 cm, och plättar ska ju inte direkt vara så tjocka. Så jag döpte om receptet till "Pannkakor med citronkräm".
Citronkrämen var rolig att laga, man vispade liksom ihop allt i etapper och sen vände man ihop det.
Sist och slutligen så blev de rätt goda, men jag pudrade på rätt mycket florsocker då krämen var rätt sur...
 
Ni skulle inte vilja ha receptet?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar