söndag 29 september 2013

Lässtatus vecka 39 ☺

Her varit väldigt dålig på att skriva inlägg nu på sista tiden känner jag. Vet inte direkt varför det blivit så, men tror att det mest beror på skolan. Prov och så, ni vet...sen så är jag ju dessutom med vänner utanför skolan. Och så har jag läxor och fotboll. Läsningen går heller inte särskilt bra, vet inte varför, men har bara lite svårt att ta tag i den just nu. Håller liksom på med fler än nödvändigt många böcker, men vill inte läsa just nån av dem. Och jag finner inte tiden heller.

Det finns råttor överallt utom på AntarktisPeter Pan och WendyAntiloper

Sello & PalloValoa valoa valoa

Just nu håller jag på med alla böcker som finns på bild här ovanför.^^ Och det är ju alldeles för många. Mest läser jag nog på "Valoa valoa valoa" av Vilja-Tuulia Huotarinen som kommer ut på sveska i januari nästa år på Gilla böcker och titeln är då "Ljus ljus ljus". När jag såg att Gilla böcker skulle ge ut den blev jag genast intresserad, och när jag såg att de hade den i bibban, om än på finska, kunde jag inte låta bli att låna. Har kommit ungefär halvvägs och vet inte riktigt vad jag tycker om den...
"Det finns råttor överallt utom på Antarktis" av Sara Beischer läser jag näst mest på. Den har jag som bok i moddan så den ska läsas ut om några veckor. "Antiloper" har jag just inte läst alls i, och funderar på att ta bort bokmärket helt och hållet och läsa den nån helt annan gång istället. "Peter Pan och Wendy" är jag ungefär halvvägs i, men sen slutade jag bara plötsligt läsa av nån anledning. Ska nog ta tag i den snarast igen!
"Sello & Pallo" tänkte jag ha som bok i finskan, men sen började jag läsa på Valoa valoa valoa och funderar på att ta den istället... Sello & Pallo verkar dock helt okej så jag kanske läser den iallafall.

Sen tänkte jag lite gå igenom vad ni har att vänta i recensionsväg. Har ju faktiskt tagit mig igenom ett par böcker på sistone.

Dessa kanske jag recenserar:
Lost ThingDet röda trädetThe Red Tree
Semlan och Gordon : två steg fram och ett tillbakaMitt bultande hjärtaFamiljen Sömnlösing
Kapitulera omedelbart eller döFödd till hjälteAllt jag säger är sant
 
Jag har läst lite bilderböcker på sista tiden alltså. Och jag vet inte, men skulle det vara roligt om jag recenserade dem? Shaun Tan har ju väldigt många läst och nu gjorde då jag det entligen också. "The Red Tree" läste jag både på svenska och engelska då biblioteket råkade ha båda.
"Allt jag säger är sant" av Lisa Bjärbo fick jag bara plötligt lust att läsa, har ju läst den tidigare ocghgillat! så tyckte att det skulle vara trevligt att läsa igen. Nästan säker på att den kommer recenseras, definitivt värd det iallafall!
"Mitt bultande hjärta" av Alf Kjetil Walgermo måste recenseras snarast då den lästes i början an september och är ett recensionsexemplar.
"Kapitulera omedelbart eller dö" hade jag rätt stora förhoppningar på med...njae. Förstod den liksom inte riktigt. Språket är sjukt vackert och så men...vet inte. Kommer möjligtvis recenseras, men är tveksam.
"Född till hjälte" skulle jag vilja recensera, men vet inte riktigt vad jag tyckte om den så får se.
"Två steg fram och ett tillbaka", alltså femte delen om Semlan och Gordon var som väntat väldigt underbar, och kommer definitivt recenseras. Men antagligen får den bara en minirecension då jag inte har mycket nytt att säga om denna underbara serie...
 
Så, dessa alltså. Men vilken skulle ni helst vilja att jag recenserade?
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar