onsdag 5 juni 2013

Sommarläsning!

Sommaren jag blev vackerCirkelnHarry Potter och halvblodsprinsen

Nu tänkte jag göra inlägget om vilka böcker jag planerar att läsa i sommar! Jag tänkte köra lite på omläsningar av älskade böcker, då jag vill friska upp minnet lite, och så tänkte jag även läsa det jag har oläst i hyllan. Jag planerar även att köpa några nya böcker snart som sommarläsning, men de kan jag ju inte skriva om nu då jag själv inte vet vilka det är... :)

Först kommer listan på mina olästa böcker i hyllan:
    Delirium
  1. Här ligger jag och blöder - Jenny Jägerfeld
  2. Mirakel - Renate Nedregård
  3. Farlig förmåga - Jessica Spotswood
  4. Mycket mer än så - Sarah Dessen
  5. Jag vill bara att du gillar mig - Ingrdi Olsson
  6. Den andre Will Grayson - David Levithan & John Green
  7. Dash och Lilys utmaningsbk - David Levithan & Rachel Cohn
  8. Emma Gloria och de levande varslarna - Henrika Andersson
  9. Själlös - Gail Carringer - recensionsexemplar
  10. Beskyddaren - Harlan Coben
  11. Borde vara död - Pål Eggert - recensionsexemplar
  12. Phoenix bok - Eden Maguire
  13. Divergent - Veronica Roth
  14. Liesl & Po - Lauren Oliver
  15. Saeculum - Ursula Poznanski - recensionsexemplar
  16. Bronsdolken - Michelle Paver
  17. Glasbarnen - Kristina Ohlsson
  18. Jellicoe Road - Melina Marchetta
  19. Som om jag frågat - Johanna Lindbäck
  20. Beastly - Alex Finn
  21. Cirkoli - Patrik Stigsson
Och dessa omläsningar av böcker har jag planerat:
    Klassresan
  1. Hungerspelen-trilogin - Suzanne Collins
  2. Harry Potter (iallafall vissa delar, inte hela serien) - J.K.Rowling
  3. Delirium - Lauren Oliver
  4. Smaragdernas bok - John Stephens
  5. Cirkeln - Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
PersikosommarSen så tänkte jag köra på ett lite "sommartema" och läsa böcker som passar till sommaren, vissa skulle vara omläsningar i så fall:
  1. Sommar-serien av Jenny Han (omläsning)
  2. Sarah Dessens böcker
  3. Himlen börjar här av Jandy Nelson (omläsning)
  4. Persikosommar-trilogin av Jodi Lynn Andersson
  5. Pilträdens systrar/Systrar i jeans av Ann Brashares
  6. Lisa Bjärbos böcker! (omläsning)
  7. Klassresan av Moni Nilsson (omläsning) och den andra delen Malin + Rasmus = Sant!
Vilma på Dolas bokblogg tipsade förresten om Himlen börjar här, Sarah Dessens böcker och Jenny Hans böcker som sommarläsning i en kommentar, och jag kan inte annat än instämma!
Sen ska jag försöka läsa Mercy Falls vargar-trilogin, får se om jag lånar den på bibban eller köper den som pocket...

Har ni några planer på vad ni ska läsa i sommar, och vad i så fall? Tipsa gärna om bra sommarläsning annars också!

Det är så logiskt alla fattar utom duMitt perfekta livVänskapen växer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar