torsdag 7 mars 2013

I min brevlåda #4 Mina bokreaböcker!

På måndag hämtade jag äntligen mina bokreaböcker på posten. Jag hade förhandsbeställt från Adlibris, och jag kommer nog inte köpa flera. Funderar på att köpa en sådan där jättefin lila Hermione väska....

Men. Till böckerna då.

 
Mycket mer än så av Sarah Dessen
Dash och Lilys utmaningsbok av Rachel Cohn och Devid Levithan
Beastly - ett odjur av Alex Finn
Som om jag frågat av Johanna Lindbäck
- Hittade jag på rean, och
Jellicoe road av Melina Marchetta
beställde jag bara för att jag ville ha den.
 
Och jag är jätteglad för mina fynd. Sarah Dessens böcker har jag velat läsa jättelänge - de verkar så underbara - och när jag hittade den första av henne som översatts till svenska (?) så kunde jag bara inte låta bli. Dash och Lilys utmaningsbok verkar också alldeles underbar och den är i danskt band och framsidan är fantastisk och den är av David Levithan. Så, varför inte? Som om jag frågat har jag också velat läsa länge (har läst Välkommen hem och Saker som aldrig händer tidigare av Johanna, mycket bra!), hade förmodligen nångång köpt den rea eller inte, så den blev ett måste. Beastly har jag faktiskt inte varit så himla sugen på att läsa, men den var billig, och framsidan såg snygg ut. Och jag ville ha den.
Jellicoe roads framsida är bara så otroligt snygg, och jag har hört så väldigt mycket bra om den. Så jag köpte den med en gång, Den har en hedersplats på en hylla bredvid min säng nu. (som jag ganska nyligen fått fixat, jättefin är den. Kanske kommer det bilder någon ljus dag.
 
Fyndade ni nåt fint på bokrean? Vad? Inte? Berätta så gärna!
 
Imorgon sticker jag förresten på läger, så det blir antagligen inga inlägg då eller på lördag. Bara så ni vet. (om jag inte får någon plötslig inpuls att blogga på fredag/lördag, det kan ju också hända)
 


2 kommentarer:

  1. Beställde också "Mycket mer än så" från bokrean!
    "Jellicoe Road" är suuuuuuuuuuper! ;)

    SvaraRadera
  2. Jellicoe road är en jätte bra bok! En favorit hos mig...

    SV: Opal skickade mejl till bokbloggare, de som hade frågot om rec-ex så att deras e-mail adress hade sparats. Men jag tror att det står något om det på deras hemsida: opal.se
    Annars får du kanske maila dem och fråga :)

    SvaraRadera