lördag 2 februari 2013

Månadsrapport januari 2013

Då har det blivit tid för årets först månadsrapport!:D Det här året ska jag också börja skriva hur många sidor jag läst.

 
I januari har jag hunnit läsa:
Födelsedagsmysteriet - Martin Widmark (89 sidor - en massa bilder)
Min pappa är snäll och min mamma är utlänning - Emmy Abrahamsson (214 sidor)
Underfors - Maria Turtschaninoff (341 sidor)
Darkside - Tom Becker (234 sidor)
Klassresan - Moni Nilsson (160 sidor)
Strimmor av hopp - Ruta Sepetys (224 sidor)
Förr eller senare exploderar jag - John Green (307 sidor)
Matchad - Ally Condie (350 sidor)
 
Antal lästa böcker: 8 Antal lästa sidor: 1919 Antal lästa omläsningar: 0 Antal recensioner: 6/8 (rätt bra!) (kanske recenserar Darkside med de andra böckerna)
 
Sämsta bok: Jag tänker inte räkna Födelsedagsmysteriet med nu. För alltså, den kanske var sämst, men den är ju inte direkt menad för min ålder. Jag skulle nog gillat den när jag var 7-8 år. Men den sämsta boken av de andra... ingen avr direkt dålig, men jag fastnade inte så mycket för Darkside. Den var väldigt spännande. Men lite alltför kort, och lite tråkig. Så det får bli den.
 
Bästa bok: Jag älskade Underfors och jag älskade Förr eller senare exploderar jag och jag älskade Klassresan samtidigt som jag också älskade klassresan. Så vilken ska jag välja?! Det ligger mellan de två första. Kanske, kanske jag inte kan välja? De är så väldigt olika. Och båda så väldigt bra! Jag njöt varje sekund när jag läste Underfors. Och Förr eller senare exploderar jag är ett riktigt konstverk. Oavgjort!
 
Kommentar: Det är väl ungefär vad jag brukar läsa. Trots att det under hela januari kändes som om jag inte läste nåt.
 
Mål i februari: Jag ska försöka läsa alla mina rec-ex, och andra delen i Darkside. Efter dem kommer Skuggan som jag lånade från bibban. Kanske. Jag har verkligen väldigt många böcker hemme just nu som jag måste läsa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar