söndag 18 november 2012

Nu har jag läst slut EREBOS och den var...

...AMAZING. Alltså verkligen. Men mer om det får ni då läsa i min recension på boken...

EREBOS
Av Ursula Poznanski 

Handling: Något sprids på Nicks skola. Något som får hans vänner att bete sig annorlunda än vanligt. Folk skolkar, är borta från korgbollsträningen. Och ingen vet varför. Men då Nick invigs i hemligheten bakom allting; Erebos, ett datorspel. -är han fast. Dag och natt sitter han och spelar. Men Erebos är inget vanligt spel. Det verkar förstå vad man skriver, och svarar med logiska svar. Någonting stämmer inte... Erebos ger uppdrag, men uppdragen ska inte göras i Erebos värld, utan i den verkliga. Nick får uppdrag han inte förstår något av, men han antar att det bara är så att spelet ska vara intressant. Han blir beroende av det. Inte ens då hans bästa vän Jamie säger att han ska sluta så gör han det. Han bråkar med Jamie, och plötslig har han ingen. Colin som han förut kunde vara med invigdes i Erebos före honom, och hänger med "virksystrarna". Nick förstår ingenting. De som är så korkade! Han slutar helt att vara med Nick, och Jamie, hans före detta bästa vän, har han ju bråkat med. I spelet finns det Önskekristaller. Om man hittar en sån kan man önska sig vad man vill, uton kärlek och så... Men så får Nick ett väldigt obehagligt uppdrag...

Kommentar: Jag älskade den! Jättebra! När jag först valde boken hade jag inga som helst förväntningar av den. Visste inte alls vad den var för något. Den var inte som nåt jag läst tidigare. Den var fantastisk! Den verkar (lite som Harry Potter) väldigt noga planerad. Allt händer i en ordning, och allt har ett sammanhang. Jag blev nästan beroende av den. Ville läsa MER, MER, MER! När jag läst slut den, lämnade den en tomhet efter mig, samtidigt som den lämnade  många frågor. Det kändes som då jag läst slut den sista Harry Potter boken. Var det slut nu? Jag är väldigt glad att jag tog den från den där hyllan den där dagen och lånade hem den. Den var fantastisk. Och jag kommer verkligen läsa om den!
Poäng:                                5/5!!!  


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar