tisdag 20 november 2012

Ojdå...

 
Jag var i biblioteket i går. Och jag vet inte vad det är för fel på mig - men hur jag än försöker att låna få böcker, så kommer jag oftast hem med minst fem... jag hade liksom palnerat att låna en..... Men de hade fått nya böcker dit ju! Som jag inte sätt förut! Som jag tänkt läsa! Hur skulle jag då ha kunnat motstå?? Så just nu har jag då tolv böcker lånade från biblioteket, som ska lämnas tillbaka (lästa!) den 17 december 2012. Hur har jag tänkt att det ska gå? Nå, jag hade tänkt göra en läs kalender... där jag skriver upp när jag ska ha slut en bok och så. Ibland om jag bestämmer mig för att läsa en bok så går det. Men ibland går det inte. Så hoppas jag inte behöver förnya de här med (mina förra böcker förnyade jag, jag insåga att jag ALDRIG hade hunnit läsa dem annars.). Ni borde faktiskt se mig i biblioteket. Jag går omkring och ropar "Oh! Den här! Den måste jag läsa!" och "Kom och titta! Den här ska du läsa (åt mina kompisar). Den har jag tänkt läsa jättelänge, men har ännu inte gjort. Men jag har läst att den är bra." och "Varför har dom inte den här?! Jag såg den ju förra gången! Nu har nån lånat den..." och "Men inte kan du lägga den där! Du måste lägga den på sin rätta plats!" ibland städar jag lite i biblioteket. Om bibliotekarierna har lagt böckerna på fel plats eller så (eller nån annan). Men jag tycker faktiskt att ni borde få veta vilka böcker jag lånade då..:
 
(Uppifrån och ner)
(Röda lånade jag förra gången Gröna lånade jag nu)
 
Vad min flickvän inte vet
Vad mina vänner inte vet
Besökarens skugga
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag
Personer du kanske känner
Hedda, Carro...och Gustavnyheterna
Sommar för evigt
Tunnlar
Strimmor av hopp
Elämäni seinäruusuna
Darkside
 
Sen är det några andra böcker som inte är lånade på bibban. Dem orkar jag inte skriva nu.
 
Elvira
PS. Dubbelrecensionen är på kommande! Håller på att läsa tvåan...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar