tisdag 21 november 2017

Paus

Ja alltså rubriken säger ju det viktigaste. Jag pausar Världarna jag lever i! För en obestämd framtid. Okej nej, max till slutet av året. Årssummeringarna och det kommer jag 100% skriva. Kanske till och med en månadsrapport på okt.+nov.

Egentligen har ju den här bloggen typ varit i dvala ett tag. Eller väldigt väldigt inaktiv åtminstone. Och det kommer nog fortsätta ett tag till. Varför det? Jag har nog inte bara ett själ, utan flera och sen är det kanske mycket också att jag inte orkar. Det stressar mig att tänka på att bloggen måste uppdateras och jag behöver liksom inte mer stress i mitt liv. Samtidigt älskar jag verkligen att blogga, så vem vet, kanske jag redan imorgon skriver ett nytt inlägg för att jag plösligt får feeling då tvånget försvinner? Hoppas ju lite att det händer. Och det skulle verkligen vara bra om jag återfick blogg-glöden för det gör mig så gott (hahah låter gammal) att skriva & vara kreativ osv. Känns bra att vara produktiv liksom!

Men har läst superlite på sistone. Påbörjat böcker och lagt ner dem halvvägs. Böcker jag varit skitpepp på och som egentligen antagligen är toppen bra. Kanske borde köra en klassiker och läsa om typ alla contemporarys från när jag var yngre - Johanna Thydell, Lisa Bjärbo, Moni Nilsson, Sara Ohlsson osv - brukar gå lätt att läsa deras verk. Äh, får se hur jag gör. Känns onödigt att läsa om också då jag har så mycket helt oläst.

Resten av anledningarna är väl skola. Mörker. Livet. Finns så mycket annat jag också vill göra liksom - vill känna att jag faktiskt har tid till allt det andra. Och teatern såklart, den tar enormt med tid.

Samtidigt har jag ett gäng recensioner som verkligen borde bli skriva. Kanske jag skriver dem men väntar med att publicera tills jag har lust att komma tillbaka. Vi får se.

Vill rätt mycket bara leva just nu. Lyssna på musik, vara med vänner, laga mat, kanske börja träna och lära mig gitarr. Läsningen har tagit så mycket tid - tid jag skitgärna gett den, ja - i mitt liv så nu kanske den kan pausas en stund då? För att ge plats till annat, liksom. Inte pausas helt och håller och absolut inte för alltid. Men minskas på. Känns ju sådär att skriva detta iom alla olästa rec-ex, men alltså jag orkar inte vara Fröken Perfekt just nu. Jag måste släppa på något. Alla böcker kommer bli lästa, någon gång. Och högst antagligen recenserade. Men kanske inte just nu. Och recensionerna kanske inte kommer vara lika utförliga som jag egentligen vill skriva dem för jag har inte ork eller inspiration eller tid till sådant. Men Världarna jag lever i försvinner ingenstans, och inte jag heller. Följ gärna på Bloglovin' så missar ni inte om jag lägger upp något ändå!

Och alltså det här är ju ingen definitiv paus. Mer att jag inte vill känna press att spotta ur mig ord konstant och hinna ta bilder i halvmörknet som rådet konstant och bara - att ingen ska förvänta sig någonting just nu.

Förutom att jag inte läser är mitt liv rätt bra just nu. Jag gör roliga saker, det går bra i skolan, jag lyssnar konstant på musik och bakar en del. Jag ska köpa en gitarrsträng till pappas gamla gitarr så att jag kan börja spela. Jag ska kanske börja träna, det vill jag åtminstone. Och jag fyller aderton i mitten av januari. Sjukt ju.

Pusshej vi hörs!

2 kommentarer: