torsdag 19 oktober 2017

Fall into fantasy 2017

Liza kör läs-a-lot i år igen! Temat är verklighetsflykt annars finns det typ inga andra regler än att läsa. Ska VERKLIGEN försöka läsa något varje dag och välja böcker jag bara blir glad av. Läs mer på Lizas blogg!

Dessa tänkte jag läsa:
  • Equilibrium av Anna Jakobsson Lund
  • Midnattsstjärnan av Marie Lu
  • Cress av Marissa Meyer
Och det var det! Kanske får ett ryck och påbörjar Den hemliga historien av Donna Tartt och då kanske jag inte läser så mycket annat men hoppas läsa åtminstone Equilibrium. Och så kanske jag får något rätt efterlängtat rec-ex så då kanske allt annat glöms ... Ska försöka posta något alls på instagram men här kommer jag nog endast posta sammanfattningen på slutet.

Förutom att verkligen försöka slappna av iom detta och glömma grejer jag ej orkar med just då, tänkte jag som konkret mål ha att läsa 80 sidor/dag. Tror detta är möjligt! Tänker då att den slutliga summan ska landa på 560 sidor, ej att jag nödvändigtvis måste läsa 80 sidor varje dag. Och helst välja bok framför serie! Och bok framför instagram! Men alltså det är skitsvårt det där med bok/tv-serie pga har ju EN MASSA serier jag vill se så är ju ett jobb att hitta tid till det överhuvudtaget ... aja, kanske får köra tv-seriemarathon en annan gång.

Vem mer ska vara med?

2 kommentarer:

  1. Jag tror också att jag kommer satsa på instagram och bara göra sammanfattning på bloggen sen :) Equilibrium vill jag också läsa snart !

    SvaraRadera
  2. Jag ska vara med!

    Vilka spännande böcker du valt. Equilibrium köpte jag på Bokmässan, passade på att få den signerad av författaren. Ser fram emot att läsa den, så det ska bli kul att se vad du tycker om den!

    Cress har jag läst, gillade boken, och ska läsa Winter härnäst. Jag väntade på den svenska översättningen men den verkar inte komma, så jag ska läsa den på engelska istället.

    Marie Lus mest kända trilogi har jag oläst i hyllan. Är Midnattsstjärnan en annan serie, en spin-off, kanske?

    SvaraRadera