söndag 3 september 2017

Svenska böcker i september 2017

Let's have a look på månadens utgivning! Eller egentligen bara de titlar jag vill läsa, men ändå.
Modernista
Brännmärkt av Lizette Edfeldt
Svensk dystopi! Är pepp. DOCK lite rädd att det blir som med Dimensioner som jag fortfarande inte läst ... och som nog också var en serie men vars andra del ej har släppts?

Eldens arvtagare av Sarah J Maas
Har fortfarande inte ens börjat på denna hajpade serie och skäms litegrann ... ska göra det snaart. Dock skönt ju att flera delar redan är ute då jag börjar så att jag inte behöver vänta på nästa del i evigheter pga kanske älskar ju.

VOX
Papperssjälar av Emma Johansson
Den här har ett SÅ fint omslag! Och är tydligen skriven av en före detta bokbloggare?! Hur coolt! Vet ej vad den handlar om men verkar urbra.

Det är försent att vilja hoppa av av Stephanie Tromly
Uppföljare till Det är dags att inte freaka ur som jag äger men ej har läst. Vill dock! Tror jag skulle gilla.

Allt jag inte sa av Yrsa Walldén
Omslaget är sviiinsnyggt och den verkar också rätt bra. Är nyfiken!

B Wahlströms
Höstväsen - skräckberättelser, antologi
Ååå tror denna blir perfekt i höst - vill läsa SÅ mycket!!

Alfabeta
Flora Banks förlorade minne av Emily Barr
Den här verkar superintressant - om en flicka som typ inte minns nåt och råkar kyssa någon.

Gilla böcker
Visheten vaknar av Elin Säfström
Är. Så. PEPP!!! Änt-lig-en!! SOM jag längtat osv. Uppföljare till En väktares bekännelser och antagligen amazing.

Bonnier Carlsen
Nordiska myter - från Yggdrasil till Ragnarök av Neil Gaiman
Äääälskar nordisk mytologi tror den här är fabulous. Ge mig TACK.

Berghs
Fredlös av Magnus Nordin
Femte delen i Varelserna-serien! Trodde den var avslutad ..? Men tydligen inte! Cool serie kommer nog läsa även denna del.

rabén&sjögren
Damaskus Sölvesborg av Per Nilsson
Per Nilsson verkar inte sluta skriva för ungdomar i första taget. Vet noll om vad denna handlar om men säkerligen något lite annorlunda är ju ändå Per Nilsson. Är mest nyfiken pga omslaget, men håller mig nog tills andra skrivit omdömen.

Ännu en fullspäckad månad - dock inte så många jag verkligen MÅSTE läsa. Främst: Visheten vaknar, Nordiska myter, Höstväsen och Papperssjälar som jag villvillVILL läsa. Vilka är du sugen på?

5 kommentarer:

  1. Jag älskade Papperssjälar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag såg det! Gör mig ännu mer nyfiken :')

      Radera
  2. Visheten vaknar kommer i en brevlåda nära dig snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh vad kul! Ser SÅ mycket framemot att läsa <3

      Radera
  3. Det kommer alltid så mycket bra på hösten! :D

    SvaraRadera