onsdag 2 augusti 2017

Svenska böcker i augusti 2017

Hallå hejhej! Längesen sist. Alltså jag har ej helt hunnit med i att månaden bytts - så augustis böcker skrivs om nu när det redan är augusti. Sorry för det. Aja - "höstens" utgivning börjar starkt! Tycker nog inte det är höst än men augustis utgivning brukar väll ändå räknas till höst? Augusti har wayyy för många böcker jag vill läsa, men alltså det är najs. Tycker de senaste månaderna varit rätt skrala.
Bonnier Carlsen
Mina smala axlars längtan av Maria Frensborg*
Okej vill främst läsa denna pga omslaget. Men också för att den ska vara rolig! Älskade ju Född fenomenal som också skulle vara rolig. Vilket den var.

Hata Gustavsberg av Agnes Lindström
Okej den här var jag först noll pepp på pga tycker titeln är så klyschigt svensk ungdomsbok på något vis vet inte ens helt varför? Men allts omslaget är snyggt och läser om att andra är pepp lite nu som då - vilket nog smittat av sig lite grand.

Tenenbaum Publishing
Ensam i stora skogen av Isaac Bashevis Singer
Alltså eh har egentligen noll aning om vad detta är? Men den är tydligen kort. Och det är Johan Egerkrans som illustrerat så därför är jag nyfiken. Det här förlaget verkar förresten släppa en massa böcker av denna författare på samma gång? Konstig grej, men fint omslag iallafall.

Modernista
Hjärtlös av Marissa Meyer
Blav så glad då jag klickade in mig på dennas adlibris-sida pga är tydigen citerad!!! Mycket glad över det. ÄÄÄÄÄLSKAR ju denna boken så inte mer än rätt att de iterade mig, faktiskt. Aja - alla ni som ej läst, nu kommer den på svenska! Den är svinbra, LÄS.

Kungens fånge av Victoria Aveyard*
Så nyfiken på vart Aveyard tar oss med denna serie som hittills verkligen inte liknat sina förgångare. Så glad att hon ej tar de självklara vägarna!

Lava förlag
Orkidéṕójken av Helena Dahlgren*
Främst pga bokbloggare. Ärligt ej superintrigued av ploten, men gillar omslageeet och ja, är nyfiken.

Gilla böcker
Den här veckan är min av Ingrid Olsson
Läste nog handlingen någon gång men minns den ej. Dock: Gilla böcker! Snyggt omslag! Kul titel! Vill läsa.

Vakuum av Mia Öström*
Läste hennes Skuggsommar precis nyss och den var mycket fin! Vet ej vad den här handlar om men vill nog läsa.

rabén&sjögren
Saken ingen ser av Anna Ahlund*
AH! Äntliiigeeeen. SÅÅ väldigt pepp på denna GUD.

Tonårstjejens dagbok av Daniela Auerbach & Lovisa Henoch
IIIH tycker denna verkar mycket najs! Har möjligen ett och annat att säga om omslaget men tycker verkligen det här låter som en intressant grej!

För att väcka hon som drömmer av Johanna Nilsson
Johanna Nilsson har ju ex antal titlar i bagaget, och ska jag vara ärlig verkar majoriteten av dem för kostiga för min smak. Men DET HÄR OMSLAGET är amaze. Väntar nog på recensioner och ser sen hur jag känner!

UPDATE 8-8-2017 GLÖMDE TOTALT EN BOK!

Alfabeta
Under odjurspälsen av Klara Krantz
Ge mig arsenik hade både en intressant story och ett snyggt språk, även om det inte blev någon favorit prick då. Ska bli kul att se vad detta är!

*böcker jag måste läsa = 6 st. Ärligt nog bara tre jag MÅSTEMÅSTEMÅSTEEE läsa. Okej, skönt. Septembers utgivning är dock HELT sjuk, ah, längtar! Ska dock försöka läsa så mycket gammalt som möjligt innan.

Vad vill du läsa? Tell mee!

3 kommentarer:

  1. Eeeeyyyyyyyy Adlibris valde rätt person att citera xDD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha men eller hur x) :D ÄLSKAR den boken!!

      Radera