torsdag 31 augusti 2017

Efter sommaren

I och med att det är augustis sista dag (what the fuuuq) tänkte jag summera sommarläsningen! Som ju officiellt är över då. Hittat enkäten hos Sofie!
Hur blev din lässommar?
Helt okej! Slukade ibland och läste typ en sida i dagen i perioder. Var verkligen superolika, men läste 20 verk så är helt okej nöjd.
Läste du det du hade tänk? Mer eller mindre?
Läste VERKLIGEN inte det jag planerat. Men så brukar det ju bli. Läste dock ungefär så mycket jag tänkt, och ändå precis det jag kände för precis då vilket jag tycker är huvudsaken med sommarläsning.
Vilken var den bästa boken du läste?
Men SHIT så svårt! Faktiskt läst himla många superbra. Men Den sommaren, Saker ingen ser, Drömtjuvarna (och Sovarna) och Heartless är amazing. Och Lögnernas träd! Och Vei! Och Uppstigningens brunn! Gud kommer ju bli helt omöjligt att göra en topplista på slutet av året inser jag ..!
Någon bok som blev en besvikelse?
Novellix novellsaming med noveller för unga. Och Vända världen rätt.
Någon bok du inte hann läsa, som du tänker ta tag i snart?
Cress och typ Champion. Och en Sarah Dessen gärna!
Har du införskaffat några böcker inför hösten?
Ja men alltså har läst de flesta redan haha ... men We are okay och En ö i havet, och Midnattsstjärnan men den är ju ett rec-ex.
Vad ser du fram emot i bokväg i höst?
SÅ mycket. Equilibrium, bokmässan, Norra Latin och Kungens fånge bland andra.
Något annat du ser fram emot i höst?
Regn och te och höstmode. Och att ha seriemarathon! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar