söndag 2 juli 2017

Juni-böckerna

Obs: juli bjuder på cirkus noll böcker så kommer inget "Kommande svencka böcker i juli"-inlägg.
~
Drömtjuvarna - Maggi Steifvater (5/5) ** ***
Juan-les-Pins - Sandra Beijer (3/5)
En vinterlek - Elin Bengtsson (4/5)
Vitormen - Åsa Larsson, Ingela Korsell & Henrik Jonsson (5/5) ** ***
Till varje pris - Sara Kadefors (2.5/5)
Heartless - Marissa Meyer (5/5) **
Vända världen rätt - Jennifer Niven (4/5)
Levande läppar rekommenderas - Johanna Nilsson (2/5) **
~
Antal lästa böcker: 8 st
Antal lästa sidor: 1583 st
*Omläsningar: -
Antal manliga/kvinnliga: 1/9
Kvar i olästhögen: 107 st (108-7+6)
**Övernaturliga inslag: fyraa
Påbörjade serier: -
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): två
Avslutade serier: noll
Antal recenserade böcker: endast två ojj? Känner dock rätt lite stress för är inte superlänge sedan jag läst någon av de som ska bli recenserade. :-))
Fådda/köpta böcker denna månad: fick Vitormen som e-bok, köpte Novellix-boxen och Heartless men har ju redan läst alla dessa! Go jag.
***Lästa recensionsex: två
Lästa bibliotekslån: ett - Vända världen rätt pga kände att jag ej hade råd med den. Nu i efterhand känns det som ett moget val!
Lästa e-böcker: en! Kul!
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: fyra noveller najsnajs och Vitormen har ju illustrationer.
Böcker som påbörjades denna månad/tidigare men inte lästes ut: *FORTFARANDE* Harry Potter och hemligheternas kammare, Pappa Pellerins dotter och Lögnernas träd. Lögnernas träd komemr dock rätt snart vara läst känner jag!
Månadens snyggaste:
Månadens bästa: Multipla femmor juee! Men Heartless vinneeer.
Största överraskning: Heartless!!! Och En vinterlek.
Största besvikelse: Levande läppar rekommenderas och Till varje pris och lite också Juan-les-Pins.
Spännande saker som hänt under den här perioden: sommarlooov! Har mest jobbat och jobbat, varit ett varv till Helsingfors och ett annat till kusinerna, haft avslutning och avslutningsfest och firat midsommar, ätit grillat och cyklat, simmat en gång och druckit en del te.
Kommentar: Är mycket nöjd med sommarlovets första månad! Känner att jag startar strongt även om det är en väg att gå tills jag är ikapp mitt Goodreadsmål. Läst en massa bra, rätt långa saker och känner verkligen att juli kan bli ännu bättre! Om en bortser från allt jag har inplanerat ...
Planer inför nästa månad: Tänker inte nämna några särskilda titlar utan läser vad jag läser! Hoppas på några fler rec-ex och minst åtta titlar.

´Vad läste du i juni? Och vad vill ju läsa i juli?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar