måndag 12 juni 2017

Vecka 22+23 Avslutning & sommarlov

Idag har det regnat hela himla dagen hittills. Kommer nog fortsätta göra det resten av dagen med. Är på migg sommarjobb, idag har inte en enda själ hälsat på i kyrkan. Har tänt ljus, torkat bänkar, ätit min matsäck, läst Heartless och scrollat genom Bloglovin', instagram och Snapchat gång på gång.

Men nu tänkte jag få tiden att gå genom att skriva blogg! Om de två gångna veckorna mer exakt.

VECKA 22
  • på måndag var det avslutning med brankkis så vi tvättade tältunderläggen och tog fram grejer som ska md på läger. Fick korv och glass och dricka och satt mest och pratade. Gillar mitt brankkisgäng. Längtar ändå rätt mycket till lägret!
  • jag såg slut Girlboss och Riverdale och Girlboss var väll slut forever - det var ett fint slut. Gillade den serien supermycket både pga skådespeleri och estetik och story. Riverdale är också supersnygg men är typ mest det som varit grejen för mig. Tycker storyn är mycket confusing och gillar typ ingen av karaktärerna förutom Cheryl (faktiskt!) och Jughead. Och köper ej 100% Jughead+Betty? Men alltså det slutade ju dödligt spännande så måste ju se vidare. Och längtar faktiskt! Aaah fattar ej vad som hände. (Alla är välkomna att kommentera detta i kommentarerna (men insert då spoilervarning obvi)!)
  • det var sista provveckan innan sommarlov så mycket av tiden gick åt till att vänta på bussen och öva på prov och spela lite bollspel emellanåt. Var lite gråtig hela veckan - delvis pga pms, delvis pga avslutning.
  • en dag då jag körde hem på skotern for jag till butiken och köpte en massa goda saker och sen såg jag och nästyngsta lillebroren och mamma också en stund på Sing och hade picknick framför. Sing var superduperjättebra do recommend. Och nästyngsta broren sjunger "I'm still standing yeah yeah yeah" varvat med "Oumajgad, look at her but" på repeat. Ändå sött.
  • En annan dag lånade jag en jättehög böcker jag vill vill vill läsa i sommar och kände mest: omg nu får jag läsa VAD JAG VILL i två månader.
  • Och så var det ju avslutning. Hade röda läppar och röd klänning och virkade strumpor och glitter på kinderna och kände mig rätt fin. Men såklart överfördes detta ej på bilderna vi tog med kompisarna SUCK. Men alltså: det är varje år lika rörigt. När ska vi lära oss? *hade ju varit bra om det var tills studenten iallafall* Fick stipendium och de som hade musik uppträdde fint och roligt och så gick Olivia ut nian. Blir alltid så himla känslosam på avslutningsdagen, kanske för att en slappnar av vet ej? Efteråt åt vi glass och på kvällen körde jag och mina kompisar till en annan kompis som hade fest i sin lada. Det var roligt och rätt fint men sen blev jag supertrött och det blev kallt och myggigt men sånt är det väll en sommarkväll i juni.
VECKA 23
  • vecka 23 aka första sommarlovsveckan! Den gick långsamt vilket kändes superskönt. Gjorde egentligen inte så mycket men ändå tillräckligt:
  • var på byn och ÅT MAT på en restaurang i byn pga det hade faktiskt något jag äter på menyn!?! Hade ingen aning. Blev glad. Det var inte det mest fantastiska jag ätit i mitt liv men rätt kul. Suttit i en trägunga och petat in blommor i springorna. Pratat. Suttit i vanlig gunga jag är för lite för nuförtiden också för den delen. Och på rutschbanekullen.
  • stekte plättar en dag, pyttipanna på allt-vi-råkade-ha-hemma en annan, hamburgare med hemgjort ketchup och majo en tredje.
  • bestämde plötsligt att jag skulle till stan på fredag pga Olivia skulle dit. Vi åkte dit tillsammas och gick i en skivaffär och en secondhand och lite på Indiska och Kicks såklart och så åt vi på ett Café - kikärtscurrypita + hallonlakritsmuffins - med god mat men inte supermysigt beläget och kollade megalänge på böcker på Akademen. Okej - Olivia var tvungen att fara så JAG kollade megalänge. Köpte den där Novellix-boxen för unga och Heartless. Gick in på Make up store och kunde ej hålla mig från att köpa en ögonpenna som heter Blue Lagoon. Sen gick jag till & other stories för första gången men det var rätt dyrt. Gick till monki istället. Orkade inte vara där så länge. Gick till Akademen igen pga ärligt mitt favvoställe. Gick till espresso house, åt en chokladboll och drack en lemonad och läste novell. Kände mig lite borta ensam i storstan. Men rätt skönt också!
  • På söndag var min första jobbdag. Det var min hittills händelserikaste. Fick guida tre gånger om jag minns rätt! Och ca 84 pers besökte. På söndag var det mycket färre. Ja och innan jobbet var jag på loppis och köpte en grön gungstol och ett koralligt kjol+skjorta set från 80-talet. Mycket nöjd med de köpen!
  • När jag kom hem var det tydligen mamma och pappas bröllopsdag så Olivia hade bakat en supergod kaka. SUPER-GOD. Åt pesto innan och det var också najs.
  • Igår föll jag med skotern när jag körde hem och vände in på vår väg pga lösa stenar eller bara dålig förare helt enkelt. Fick lite skrubbsår men alltså det kändes värre än det var. Ena spegel brast och sprack och ena baklampan sprack också. Det var typ vad som hände. Ja eller jag läste i Heartless också och jag ÄÄÄÄLSKAR den. Ler konstant.
  • Och just det! Någon dag läste jag om Ilvermorny på pottermore och sorterades och fick en patronus också! Älskarrrr allt som har med Harry Potter att göra.
Nu ska jag fortsätta läsa Heartless och kanske äta lite mer matsäck. Låtsas jobba.

Hur var din vecka? Pusskram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar