måndag 5 juni 2017

Maj-böckerna


~
Harjunpää ja rautahuone - Matti Yrjänä Joensuu (3/5)
Uppstigningens brunn del 1 & 2 - Brandon Sanderson (5/5) *** **
~
Antal lästa böcker: 3 st
Antal lästa sidor: 1181 st
*Omläsningar: -
Antal manliga/kvinnliga: 2/0 (wow, sällan det händer!)
Kvar i olästhögen: 108 st (110-2)
**Övernaturliga inslag: två
Påbörjade serier: -
Fortsättningar på serier (varken första eller sista delen): tre (kommer ju dock inte läsa någon Harjunpää igen ...)
Avslutade serier: ingeeen
Antal recenserade böcker: sex stycken wow! Dock väldigt ojämnt fördelat - alla var i början av maj ... och ja, ingen av dessa.
Fådda/köpta böcker denna månad: köpte fem Harry Potter på engelska. Räknar dem dock inte till oläst-högen för har ju inte bråttom att läsa dem vill mest ha dem. Även om jag OCKSÅ vill läsa dem prick nu menmen ...
***Lästa recensionsex: två
Lästa bibliotekslån: inget
Lästa e-böcker: -
Noveller/seriealbum/bilderböcker/mellanböcker: -
Böcker som påbörjades denna månad/tidigare men inte lästes ut: *FORTFARANDE* Harry Potter och hemligheternas kammare, Pappa Pellerins dotter och Lögnernas träd. Ny: Drömtjuvarna. (dock läst i skrivande stund
Månadens snyggaste:
Månadens bästa: Uppstigningens brunn obvi. Mer andra delen kanske, men ÄLSKADE bägge ändå.
Största överraskning: Alltså egentligen ingen men säger ändå Uppstigningens brunn för mindes ej att jag älskade karaktärerna såå!
Största besvikelse: hatade att läsa Harjunpää. Egentligen är det nog en rätt bra bok (därav betyget) men ville verkligen inte läsa den just då. Ugh. Suck. Usch.
Spännande saker som hänt under den här perioden: Color Obstacle Rush som var supernajs, åkt lite båt (typ mitt bästa på sommaren. Vill ha en egen.), kört skoter rätt mycket, lagat pesto, varit på avslutning för jumppan det var kul, firat morsdag, ätit grillade saker, suttit i mitt fönster i solen, överlevt sista provveckan, sålt lite grejer på Facebook, lagat banana split, sett på SKAM, sminkat mig, ätit våfflor, gott på promenad, gått på loppis, suktat efter smink, planerat med tutorerna, följt med hockey.VM.
Hur det gick med planeringen: Läste två av dem jag räknade upp + finskan som var oundviklig. Och gjorde typ det jag sa. Så: som det brukar gå.
Planer inför nästa månad: Läsa sju böcker. VILL VILL VILL. Och carpa sommarlovet. Jobba, kanske köpa någon bok. Det här har redan hänt: lånat en massa sommarlovsläsning, läst ut en bok, haft avslutning.

Och nu har jag sommarlov. Så najs! Vad läste du i maj och vad har du för planer i juni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar