tisdag 30 maj 2017

Vecka 20+21 Bio, mat, livet

Haha VA hade ingen aning om att jag missat en vecka emellan blev helt förvirrad då jag såg att senaste var vecka 19 ... + har bloggar superlite på sista tiden vet inte ens varför. Men bloggandet har liksom försvunnit från mina dagliga vanor av någon konstig anledning MEN hoppas verkligen det blir ändring på det i sommar! (alltså borde ju egentlign vara tvärtom men what to do)

Men alltså! Först! Vad hände vecka 20?

Minns ju inte helt nu men typ detta:
  • byggde fågelholkar i brankkis med de yngre barnen och det gick inte superbra. Spiken blev sned och träet sprack och en av ledarna trodde att jag inte kunde något vilket var suckigt men rätt kul ändå att vara med småbarnen och lajva ledare.
  • hade avslutning med jumppaledarna på onsdag! Åt supergod sallad och Emma hade med glass och kex till oss veganisar. Drack bubbel som ej var bubbel utan någonsorts dricka gjord på svartvinbärsblad!?! Var typ det godaste jag druckit i mitt liv. Hade quiz om bin. Var mycket trevligare än jag väntat mig - jag menar jag och Emma var de enda ungdomarna och visste inte alls vem som skulle komma men var som sagt rätt mysigt.
  • satt i mitt fönster då det var sol
  • gjorde banana split med egengjorda maränger och kexsmulor och jordgubbar GUD.
  • satte ut ett gäng kläder för försäljning!
  • såg på ishockey - ja just det var nog mycket pga det som jag var så väldigt absent på bloggen. Tyckte vi kämpade bra men alltså hade ju ärligt inte varit särskilt förtjänat om vi typ kommit ända till final.
  • Hade tutorträff med tutorerna från två närliggande gymnasium och det var superkul och vi planerade lekarna vi ska hålla för ettorna på hösten då vi är på "lära känna varandra"-övernattning kommer bli SKITBRA. Var soligt och vi åt på ett café efteråt och gillade verkligen livet då.
  • Samma dag träffade jag lite vänner och babblade om en massa med en av dem och så for jag hem och skrev en "insändare/åsiktstext" i finskan på en timme som jag faktiskt tycker blev helt okej om en tänker på att jag skrev den klockan tio.
  • skrev en text om Nice-resan. Kanske pubbar den på Mörkblått någon gång!
Och vecka 21 var lite såhär:
  • hade flätat hår. Älskar att ha flätor men kan ej göra franska på mig själv så är bara då mamma har tid jag kan få det haha ... men så fint!
  • någon dag köpte jag en mandelmassa jag skulle äta medan jag övade på prov men konstigt nog blev jag rätt snabbt uttråkad på den? Brukar liksom kunna äta en hel supersnabbt vanligtvis hahahaha.
  • Fick våfflor med snömos och jordgubbar och hallon en dag när jag kom hem! Var SÅ GOTT tack tack tack bästa mamma. Älskar att komma hem när det finns mat. (Nu lät det som om jag inte gör det annars - det gör jag. Oftast.)
  • övade på geografi pga hade prov. Skrev prov. Tror det gick okej.
  • var ledig på torsdag! Vet dock ej vad jag gjorde. Övade typ på samhällslära?
  • Hade prov i samhällslära! Var nog ute medan vi väntade på bussen. Både kul och tråkigt att vänta på bussen tycker jag - kul pga hänger med många mer än jag vanligtvis gör, alltså också mina bästa vänner för en vanlig skoldag PRATAR en ju ändå inte sådär supermycket. En mest är. Tråkigt pga ibland är en bara trött. Och har en skrivit provet klart klockan tio är det kanske inte superkul ändå att vänta på en buss som går tre.
  • Var på byn en dag och det var fint. Åt franskisar.
  • Gick på promenad en annan. Var lite rädd för björnar när jag gick hem i halvmörkret ensam på vår skogsväg.
  • läst Drömtjuvarna inte slut men nästan halva. ÄLSKAR den. Gjorde det från första sidan åh!
  • Gick på loppis på lördag! Var lite blåsigt men kändes Stars Hallow-igt och fyndade fem Harry Potter böcker.
  • Gick på bio! Såg Pirates of Carribean: Salazar's Revenge och den var AMAZING! Var dessutom ny bio och extrabra salong med större stolar och superljud så var very much nice. Hade en massa snacks med oss också! Älskar snacks. Älskar speciellt 3 kaverias mintglass.
  • Träffade några av mina kusiner från Sverige på söndag för de var plötsligt här! Var superfint väder. Det var rätt roligt men lite tyst och så för vi känner ju inte varann så bra.
  • Övade på matematik på söndagkväll. Såg lite på Bones med Olivia och det var väldigt roligt trots att det var säsong fyra och jag inte sett något innan men alltså måste ju nu för verkar som en amaze-serie.
  • Ja just det tränade också på söndag. Var en läxa i jumppan och jag typ dog? Eller såhär: jag känner att jag lever varje gång jag tar ett steg nuförtiden.
  • Beställde kläder från weekday åh!
  • och åt suuuupergoda quinoabiffar DESSA mer specifikt.
Ja och så följde jag med SKAM som det obsessive fan jag är. Och tycker verkligen ärligt talat den här säsongen är FANTASTISK okej att det inte är 110% drama hela tiden men vilket liv är? Hoppas dock att as mycket as possible hinner hända under de fyra avsnitt som finns kvar ...

Och det var det hur var DIN VECKA?

4 kommentarer:

  1. åh vad kul att du gillar drömtjuvarna! läser trean just nu och den är så bra <33. denna veckan har jag haft studiedag och pluggat massor kemi pga kursprov. har träffat kompisar, läst, druckit kaffe och tittat på fransk film. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså woohoo längtar så mycket efter att påbörja den <3 *.* åh, låter som en mysig vecka! kraam.

      Radera
  2. Elvira jag älskar att läsa dom här!!

    SvaraRadera