söndag 23 april 2017

Vecka 14+15+16


Hallå!

Det har visst blivit lite tyst här på sistone! *alltså gud såg på SKAM nyss så vill skriva norska nu ... inte för att jag kan ... men tänker liksom allting så haha* Vet inte riktigt varför, har liksom inte haft så mycket program ens har nog mer varit så att jag inte känt för att skriva recensioner ehh. Men nu kommer en veckosummering hursom - på de TRE gångna veckorna! För att det inte ska bli helt himla megalångt tänkte jag begränsa mig lite och alltså hålla mig till fyra saker/vecka.

VECKA 14
  • hade provvecka de tre första dagarna av veckan - så läste till prov, skrev uppsats som skulle in, såg på Downton Abbey efter att provet var slut för dagen. Provveckan gick helt okej - men hade kunnat gå bättre. Aja, ny period nya tag sådär!
  • På torsdag lyfte ju flyget till Nice! Shit vad det var häftigt. Läste Wink Poppy Midnight, lyssnade på Creepypodden och såg ett avsit Downton i flyget. Såg alperna och flög över ett turkost hav.
  • Första dagen i Nice var så himla idyllisk - vi fick en lista med saker vi skulle göra för att upptäcka staden - typ ta reda på vad et toabesök på Galleries Lafayette kostar, komponera en strandoutfit, äta glass hos Fenocchio. Han vi köpte glass av var rätt söt, vi tog bilder framför vattensprutare (?) i en park och skissade vid stranden. Åt en vitlökig megaoljog svamprisotto på en restaurang med en sjungande servitör. Log hela dagen.
  • På lördag besökte vi ett torg och på söndag hade vi picknick - köpte socca båda dagarna. Socca är min nya matförälskelse - knaprigt, oljigt, lite som potatis, vitpepprigt ... ah. Måste laga själv! Torget var förövrigt helt underbart!
VECKA 15
  • På måndag for vi till en liten medeltida by - Èze. Den var megafin även om vi mest gick i en exotisk trädgård och inte så mycket i byn i sig. Utsikten från trädgården var helt sinnes. Kolla bara början av inlägget.
  • köpte dyr choklad till småbrorsorna - de förstod inte först vad jag menade med att det inte skulle vara någon mjölk, men sedan gick det och pojkarna gillade alla sorter supermycket! Var kul att köpa det - kändes lyxigt.
  • såg Beauty & the Beast för andra gången på långfredag. Tyckte faktiskt nästan bättre om den andra gången! Gillade Emma mer nu t.ex. haha. Tycker dock ändå att mer hade kunnat göras med Belles karaktär ... aja, otroligt vacker film - gå och se om du ej gjort!
  • en kväll såg jag på videos på YouTube - t.ex. Tinder takeover med Noel Flike, sen med William Spetz och sen en massa 24 kvadrats busringningar. Satt och skrattade för mig själv i sängen. Gillar både William och Noel väldigt mycket.
VECKA 16
  • på måndag var det ledigt - åt rester av påskmaten från dagen innan - t.ex. rödbetssallad, sparris och en glutenfri, egengjord memma som faktiskt blev riktigt god! Läste kanske lite läxor.
  • på fredag hade jag fredagsjumppan med Emma och efteråt for vi iväg till Kyrkslätt på pizza - åt en med champignjoner, oliver, paprika, veganost och en massa oregano. Den var god! Det var kul! Testade smink i K-Citymarket med nästäldsta lillebror sen och köpte glass till efterrätt. Gillar min familj väldigt väldigt mycket <3.
  • Igår steg jag upp väldigt tidigt för att vara jag på en lördag! Typ nio vill säga. Eller halv tio. Minns ej säkert haha. Åt morgonmål och packade och for sedan iväg till 24h-läger på brandstationen. Vi släckte och klippte bilar, klättrade nerför berg, flyttade ett träd från vägen, såg på Police Academy och spelade kahoot mitt i natten. Somnade kring tre och fick larm klockan fem. Jag var en av rökdykarna så kom i säng igen först halv sju tiden - har därmed sovit typ fyra timmar i natt. Men! Sov en till här hemma för ett tag sedan! Somnade då sången i slutet på Sanningens mammors andra senaste avsnitt spelades.
  • Idag har jag också: försökt få igång min älskade skoter. Det har gått sådär. hade tydligen glömt hur en startar den. Älskar min skoter vill ha igång den!! Men det ska nog gå. Hoppas jag.
Har också hunnit med att se Fantastic Beasts & where to Find them igen - åh, så bra den är ändå! Gillade även den mer andra gången ... och SOM jag älskar musiken! Gillar kanske inte Grindelwalds utseende supermycket men aja en kan inte få allt. Har också sett på Thirteen Reasons Why. Såklart. Den är ju all over the place just nu. Gillar inte så mycket som många andra verkar, även om jag absolut tycker den är bra. Minns noll från boken, blir mest irriterad på Hannah och tycker mycket är rätt obehagligt. Har ett avsnitt kvar. Har hört att slutet inte är satisfying - förstår verkligen inte varför de vill göra en andra säsong men jaha. Har även sett första avsnittet av Victoria! Har även sett på SKAM som sagt. Såklart ... ÄLSKAR SKAM. Behöver dock mer hela tiden ..! Men superkul att för en gångs skull följa med _live_! Okej nu är jag klar.

Fast nää bonus jag måste skriva om: Hov1s nya låt! Gift. ÄLS-KAR den.
Vill ni veta mer om Nice kommer jag skriva mer om det på MÖRKBLÅTT inom kort! Vad har du haft för dig under senaste tiden?

1 kommentar:

  1. åh vad härligt att vara i nice! verkar som du har haft det underbart <33

    SvaraRadera