onsdag 12 april 2017

Film, tv & musik i mars

Hej jag är hemma från Nice! Känner att det blev en rätt plötslig back in reality-chock idag. Tänkte liksom noll på skolan i sex dagar, och nu är jag plötsligt efter alla och måste catcha upp ... Aja, dessa filmer och tv-serier såg jag på och dessa sånger lyssnade jag på i mars!


via GIPHY
Riverdale S1E6-7
Safe Haven (7/10)
Beauty & the Beast (9/10)**
Downton Abbey S1E1-S2E2 (10/10)*
Buffy the Vampire Slayer S1E1-S3E6 (S1+2 9/10)
Finding Neverland (8/10)
Kubo & the two strings (8/10)
Black Mirror S1E1
Now is good (7/10)
~
OBS JAG GER INTE "RATINGS" TILL TV-SERIER OM JAG INTE SETT SLUT EN SÄSONG UNDER DEN HÄR MÅNADEN
*sett förut
**bio

via GIPHY
Bästa nya: Buffy!!! Gillar ju också Beauty & the Beast men Buffy var största nya _upptäckten_.
Bästa gamla (serier jag sett på förut, men inte dessa avsnitt, räknas också): Downton Abbey är helt nykär. <333
Besvikelse: Safe Haven som jag trodde skulle vara fantastisk? Alltså den var vacker och rätt bra men väldigt långsam.
Överraskning: Buffy som jag 100% älskar. Har dock lite paus just nu pga kollar ju om Downton ...

Tipsar alla om pga inte många som vet om: Alltså både Downton och Buffy ändå, trots att de är superkända är de liksom inte det i mina kretsar.
Kommentar: Gick sådär med planeringen, såg noll Reign ... började heller inte på The OA men såg ju ett avsnitt Black Mirror och det var sjukt obehagligt får se om jag kollar vidare. *okej jag tror jag gör det* Hann egentligen med riktigt mycket ändå, såg ju rätt mycket Downton och Buffy och några filmer också!
Vad händer i nästa månad? Vill verkligen verkligen se Reign, kommer säkert kolla mycket på Downton (till slutet) och säkert Buffy också. Riverdale och 13 reasons why också såklart!

MUSIK & PODCASTS

Inte lyssnat på så mycket podcasts ... något avsnitt Sanningens mammor men säkert inte mycket mer än så.

Vad gäller musik har jag lyssnat sönder Zara Larssons album So Good och Ed Sheerans Divide. Gillar One Mississippi, Only You, Make that money girl och Symphony mest respektive Eraiser, Happier och Castle on the Hill. Även lyssnat mycket på Samma gamla nätter, Superpowers, Liability och Evermore. Åh, älskar min spotifylista SÅ mycket just nu!! <333

Har så många böcker att recensera just nu - ska nog göra någonsorts "kommande inlägg"-inlägg. Hörs snart igen - hur var ditt mars?

2 kommentarer:

  1. Ååh, kollar också både Buffy och Downton just nu! BUffy för andra gången och Downton för första <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vaa vilket sammanträffande ju! :O Så bra serier! <33

      Radera