måndag 27 februari 2017

Vecka 8 A year in the life, pulkaåkning & Oscars 2017

Hallå onödigt att skriva veckosummering vecka x ju! Mycket smidigare att bara skriva vecka x. Därför gör jag det framöver!

Vecka åtta, hursom - var min sportlovsvecka tjoo! Dvs hände ändå en del.

MÅNDAG
Läste i Enda vägen, städade lite. Var min första dag som frisk igen så tog det nog rätt lugnt

TISDAG
Hade fysio - för sista gången!!! SÅ skönt. Skrev på sommarjobbsansökningar, såg kanske lite på Degrassi. Hmm vet ej något mer?

ONSDAG
Olivia såg ÄNTLIGEN slut Gilmore Girls så vi började se på Gilmore Girls: A year in the life. Såg första avsnittet, gillade det pga en älskar ju Gilmore girls MEN kändes SÅ konstigt att alla var gamla plötsligt och fattade NOLL av vad Rory höll på med!?! Plus Emily hade bytt stil lite?

Läste ut underbara Enda vägen och nu är ännu en serie slut! :-((( Men mer om det i kommande recension. ;-D

TORSDAG
Jag skrev på sommarjobbsansökningar och såg Vaiana på IoBio. Gillade den! Den var på svenska och eftersom jag inte är helt van vid rikssvenska och ljudet inte var megabra hängde jag inte alltid med till hundra procent - speciellt inte i sångerna. Men SOM jag älskade sångerna! Hade typ inte väntat mig dem? Trots att jag ju hört How far I'll go ... men otroligt vackert gjord, älskar sångerna, väldigt spännande och delvis läskig, lite rolig och med en trevlig farmor. Gillade starkt!

Efter bion for jag till butiken för att möta upp W och N. Vi köpte lite ätbart och gick sedan till bibban där vi satt och pratade lite tills vi kände för att fara till butiken på nytt och bibban stängde. Sedan var unccan inte öppen heller så vi svävade mest omkring ... var lite kallt, men roligt att se dem!

FREDAG
Skickade säkert in någon sommarjobbsansökan, har jag för mig ... åkte till stranden för där finns en bra pulkabacke som hela familjen utom O - som var i Helsingfors - åkte i. Sedan åt vi lasagne på bryggan! <3 Hemma igen fixade vi drömhamburgare och glass med choklassås till efterrätt. Mommo hälsade på så vi bjöd henne på burgare medan hon bjöd på glass! :-D


Sedan såg jag och O de sista avsnitten Gilmore Girls hittills i denna värld. Gillade ändå sista avsnittet, tyckte att saker äntligen hände. DOCK irriterar jag ihjäl mig på de sista orden speciellt efetrsom det ju inte verkar vara någon fortsättning på väg!?! Detta sammanfattar irriterande faktorer rätt bra:
LÖRDAG
Åkte till Helsingfors med W och N! Vi började med att sittä på Coffee house. Jag drack min första latte ever!! Det var lite för mycket kaffe för min smak hah. Sedan dreglade jag över Urban Decay i två butiker och så letade vi dopkläder till W. Jag köpte ett nytt läppstift som jag premiäranvände idag, samt en transparent läppenna jag hört ska vara bra!?

Hemma igen åt jag lite och läste i Ordbrodösen. Såg säkert på något också men är inte helt säker?

SÖNDAG
Åkte till simhallen! Det var megaskönt att simma ju. Borde släpa mig dit oftare.

Hemma åt vi ärtsoppa och världens godaste fastlagswraps. Var ju fastlagssöndag!! Åkte även lite pulka och hade snökrig. Läste ut Ordbrodösen som recension kommer på supersnart förhoppningsvis! Kan spoila om att jag inte blev besviken direkt. Läste lite läxor och la fram kläder inför idag. Gick och sova klockan åtta. ÅTTA!!! Somnade typ direkt dock?? Varför jag gjorde det?

Jo, idag steg jag nämligen upp kvart före tre mitt i natten och såg på Oscargalan 2017. Aldrig gjort det innan! Var speciellt att sittä där med O och äldsta lillebror och se på deras glamorösa klänningar mitt i natten. Lite jobbigt då de tydligen har MASSVIS med reklampauser i USA, här var det liksom bara mellansnack då. Var hursom kul att kolla! Blev lite irriterad på Matt Damon - Jimmy Kimmel-grejen dock, men googlade och insåg att det är en gammal grej? Var ju obvious isåfall att de skulle dra det här med.

Blev väldigt glad över att Emma Stone vann och att Fantastic Beasts and Where to Find them vann costume design. För det var ju verkligen en vacker film. Dog lite åt failen på slutet, gud HUR kunde det ens hända!?! Aja, sånt är det väll. Tyckte så synd om La La Land dock! Och som vanligt har jag en lång lista på filmer jag vill se nu ... ja och hade gärna sett lite mer show utöver musiknumren + blev megabesviken på att Ryan Gosling och Emma Stone inte sjöng sina sånger från La La Land. Älskar deras versioner ju.

Okej, blev ju lite vecka nio nu också, men så får det vara. Den här veckan har jag en hel del skola jag ska försöka hinna med, plus rätt mycket blogginlägg och en del serier jag gärna vill hinna med. Har även en Lucialunch inbokad på lördag, samt ska kanske träffa två kompisar kring veckoslutet. Ska även försöka läsa ut Naondel och kanske Harry Potter och hemligheternas kammare. Annars är det nog rätt så öppet. Ska försöka ta det lugnt och så då!

Hur var din vecka? Ha nu en superfin vecka nio!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar